امتناع زلنسکی از مذاکره با روسیه در قلمرو بلاروس

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press ServiceПрезидент Украины Владимир Зеленский во время обращения к нации
Президент Украины Владимир Зеленский во время обращения к нации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
عضو شوید
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مذاکره با روسیه در قلمرو بلاروس امتناع ورزید.
به گزارش اسپوتنیک، آقای زلنسکی علیرغم اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین درباره ورود هیئت روسی به گومل، گفت که ورشو، بوداپست و یا استانبول می‌توانند محل مذاکرات میان مسکو و کی‌یف باشند اما مینسک نه.
وی گفت: "اکنون می گوییم مینسک نه؛ محل برگزاری می تواند شهرهای دیگر باشد. البته که ما صلح می خواهیم، ​​می خواهیم دیدار کنیم، می خواهیم جنگ پایان یابد. ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو؛ همه این ها را ما به طرف روسیه پیشنهاد کرده ایم. هر شهر دیگری هم برای ما مناسب است. در کشوری که راکت از قلمرو آن پرواز نمی کند. تنها از این طریق است که مذاکرات می تواند صادقانه باشد و واقعاً به جنگ پایان دهد".

دیمیری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین پیشتر گفت که هیئتی از مسکو در حال حاضر برای مذاکره با اوکراینی ها در گومل است. این هیئت روسی متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سایر بخش های روسیه از جمله ریاست جمهوری است.
پیش از این، زلنسکی به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد مذاکره داد. پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که روسیه آماده است یک هیئت روسی را برای مذاکره با اوکراین به مینسک بفرستد. پسکوف بعداً خاطرنشان کرد که طرف اوکراینی اعلام کرد که در حال بررسی مجدد مذاکره با روسیه در مینسک است، سپس ورشو را برای مذاکرات را انتخاب کرد و سپس ناپدید شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
Здание Министерства иностранных дел Республики Беларусь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
هیئت مذاکره‌کننده روسیه برای گفتگو با اوکراینی ها وارد بلاروس شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала