روسیه اخیراً اولین دیپلمات دولت طالبان را تأیید کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с главой МИД Украины Дмитрием Кулебой в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2022
عضو شوید
لاوروف- روسیه می خواهد برای به رسمیت شناختن دیپلماتیک کامل طالبان کار می کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پرسش که آیا این به معنای حرکت در جهت به رسمیت شناختن حکومت کنونی در کابل است؟ به اسپوتنیک گفت: «روسیه می خواهد به سمت به رسمیت شناختن دیپلماتیک کامل طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه) حرکت کند، مشروط بر اینکه یک دولت واقعاً فراگیر در افغانستان تشکیل شود.»
لاوروف گفت: «ما می خواهیم به سمت شناسایی کامل دیپلماتیک مقامات جدید در افغانستان قدم برداریم ، با درک این موضوع که آنها به وعده خود عمل خواهند کرد و یک دولت فراگیر به معنای واقعی آن ایجاد کنند، زیرا در صفوف آنها اکنون تاجیک ها، ازبک ها، هزاره ها و سایر گروه های قومی حضور دارند، اما همه آنها از نظر سیاسی طالبان هستند. به گفته وی این فراگیری سیاسی است که باید گام های بعدی ما را تعیین کند، به ویژه که طالبان چنین هدفی را اعلام کرده اند.»
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время совместной пресс-конференции с министром иностранных дел Турции Мевлютом Чавушоглу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
لاوروف: غرب مسوول بحران انسانی در افغانستان است
لاوروف خاطرنشان کرد که مسکو با سایر نیروهای سیاسی در افغانستان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی آشتی ملی همکاری می کند.
لاوروف همچنین گفت: «آنها علاقه مند به گفتگو با طالبان هستند و در تماس های خود با طالبان، آنها را تشویق می کنیم که چنین گفت وگویی را به صورت معنادار آغاز و ادامه دهند.»
در عین حال، همانطور که لاوروف تاکید کرد، تایید صلاحیت یک دیپلمات فرستاده شده به مسکو از سوی طالبان به معنای به رسمیت شناختن رسمی دیپلماتیک دولت افغانستان نیست. ما در اینجا با همسایگان کلیدی افغانستان هماهنگ هستیم.
اخیراً کنفرانسی در چین برگزار شد که با کشورهای آسیای مرکزی، پاکستان و ایران در آن شرکت کردیم. و ما بر اساس شناخت واقعیت هایی که انکشاف یافته اند کار می کنیم .
او توضیح داد: "ما از طریق سفارتخانه های خود، از طریق نمایندگان ادارات خود با طالبان تماس منظم داریم که از جمله موضوعات همکاری اقتصادی را بررسی می کنند."
تاکید لاوروف بر لزوم فراگیری دولت جدید افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2022
تاکید لاوروف بر لزوم فراگیری دولت جدید افغانستان
لاوروف یادآور شد که در طول مدت اقامت نیروهای شوروی در افغانستان، بیش از 140 شرکت در آنجا ساخته شد.
او خلاصه کرد: "من به این نکته اشاره می کنم که در طول 20 سالی که ائتلاف ناتو در آنجا بوده است، حتی یک شرکتی هم ساخته نشده است. شما خودتان می دانید که به چه نتیجه ای رسید و چگونه به پایان رسید."
گفتنی است، در 6 آپریل، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که دستگاه دیپلماتیک یادداشتی را به سفارت افغانستان ارسال کرده است که در آن جمال نصیر غاروال، دیپلمات منصوب شده از سوی طالبان را به عنوان کاردار افغانستان در مسکو به رسمیت می شناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала