نماینده آمریکا در سازمان ملل از ایران و کره شمالی خواست به روسیه تسلیحات ندهند

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisПомощник государственного секретаря по делам Африки Линда Томас-Гринфилд
Помощник государственного секретаря по делам Африки Линда Томас-Гринфилд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از ایران و کره شمالی خواست به روسیه سلاح ندهند.
به گزارش اسپوتنیک، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از مقامات ایرانی خواست راکت‌های بالستیک به روسیه و کره شمالی آنطور که او ادعا می‌کند به گروه واگنر تسلیحات ارسال نکند، در حالی که دیپلمات آمریکایی شواهدی مبنی بر این تجهیزات یا ارائه نکرد. برنامه های آنها و هیچ چیزی در مورد تحویل در مقیاس بزرگ تسلیحات آمریکایی به اوکراین که غیرنظامیان از جمله کودکان را می کشد، ذکر نکردند.
کشورهای غربی قبلاً ادعا کرده بودند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین را برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می‌دهد. مسکو و تهران بارها چنین اتهاماتی را رد کرده اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران هواپیماهای بدون سرنشین روسیه را تامین کرده است، اما چند ماه قبل از آغاز عملیات ویژه در اوکراین. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با ریانووستی با اشاره به اینکه اظهارات غرب در مورد تحویل ادعایی پهپادهای ایران به روسیه ثابت مانده است و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که این موضوع به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.
به گفته توماس گرینفیلد، ایران از ماه آگوست تاکنون "صدها پهپاد" را برخلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به روسیه تحویل داده است.
کمره های بی نظیر طیارات روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
گفتگوی امریکا با اسرائیل در مورد همکاری روسیه و ایران
توماس گرینفیلد گفت: "ما معتقدیم که ایران اکنون در حال بررسی ارسال صدها راکت های بالستیک به روسیه بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. ما از ایران می خواهیم مسیر خود را تغییر دهد و این اقدامات را انجام ندهد."
وی در عین حال گفت: "ماه گذشته، کوریای شمالی راکت‌اندازها و راکت‌های پیاده نظام را برای استفاده واگنر به روسیه فرستاد و ایالات متحده نگران است که کوریای شمالی در حال برنامه‌ریزی برای تحویل بیشتر است."
وی در پایان گفت: ما اقدامات کوریای شمالی را محکوم می کنیم و از کره شمالی می خواهیم که این تحویل را متوقف کند. در عین حال، مقامات کره شمالی قبلاً چنین گزارش هایی را رد کرده اند که بر اساس آن پیونگ یانگ ظاهراً مهمات برای گروه واگنر به روسیه صادر کرده است.
اعزام پزشکان چینی به کره شمالی در رابطه با وضع سلامتی کیم جونگ اون  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
کیم جونگ اون: تهدیدات علیه کوریای شمالی با سلاح هسته ای پاسخ می دهیم
کشورهای غربی اخیراً به طور فعال مدعی شده‌اند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می‌دهد و تاکید می‌کند که چنین انتقالی نقض قطعنامه 2231 است. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. نماینده ایران اینگونه اتهامات را بی اساس خواند، زیرا ممنوعیت سلاح در قطعنامه 2231 از 18 اکتبر 2020 متوقف شد و این بدان معناست که انتقال سلاح به ایران یا از ایران دیگر شامل این قطعنامه نمی شود.
بر اساس برجام، تحریم تسلیحاتی از ایران در 18 اکتوبر 2020 لغو شد. پیش از این، تحویل تسلیحات تنها با مجوز شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه قبلاً زیاد شنیده است که غرب می خواهد تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگد و این یک تراژدی برای کل مردم اوکراین است. دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، خاطرنشان کرد که غرب در واکنش به عملیات ویژه روسیه، اعلام "جنگ نیابتی" کرد، به اوکراین تسلیحات داد و در آنجا شورش نظامی را ادامه داد، به طوری که کی یف "جنگ کرد. آخرین اوکراینی"، در حالی که منافع ایالات متحده یا اروپا در این مورد آسیب نمی بیند.
Прибытие партии военной помощи США в Киев. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
برگزاری نشست 50 کشور کمک کننده نظامی به اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала