بلاروس درخواست عضویت در BRICS به برزیل تسلیم کرد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС. Архивное фото
Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد که بلاروس قصد دارد به عضویت بریکس درآید و درخواست مربوطه را به طرف برزیلی ارسال کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه بلاروس، سرگئی لوکاشویچ سفیر بلاروس در برزیل با ماریا لوئیزا اسکورن دی مورائس معاون وزیر امور خارجه برزیل که مسئول همکاری با بلاروس است ملاقات کرد. در بخشی از این دیدار، یادداشتی به طرف برزیلی تحویل داده شد که در آن قصد بلاروس برای تبدیل شدن به این کشور تایید شد.
در این گزارش آمده است: "توجه ویژه به تقویت همکاری بین بلاروس و برزیل در چارچوب دیپلماسی چندجانبه، آمادگی برای ایجاد همکاری های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین کشورها مورد توجه قرار گرفته است."
Bandeiras dos países membros do BRICS (imagem de arquivo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2023
امریکا در مقابل بریکس و دالرزدایی چه اقدامی می تواند انجام دهد؟
دیپلمات ها در مورد اهمیت تامین کودهای پتاس به برزیل و همچنین امکان مشارکت بلاروس در برنامه های دولت برزیل برای کشاورزان خصوصی و مزارع خانوادگی صحبت کردند.
پیش از این، رئیس وزارت خارجه آفریقای جنوبی به ریانووستی گفته بود که بریکس تا پایان سال در مورد پذیرش کشورهای جدیدی از کشورهایی که به این امر علاقه نشان داده اند، تصمیم خواهد گرفت.
Президент России Владимир Путин принимает участие в неформальном саммите БРИКС в рамках саммита G20 в Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
بیست کشور می خواهند عضو بریکس شوند
بریکس از اتحاد کشور های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را تشکیل شده است. تعدادی از کشورهای دیگر از جمله آرجانتین و ایران خواهان پیوستن به بلوک اقتصادی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала