تفنگ لیزری ضد پهپاد روسی

© Sputnik / Sergey Baturin /  مراجعه به بانک تصاویر Обломки беспилотника ВСУ американского происхождения, сбитого системой ПВО в Киевском районе Донецка
Обломки беспилотника ВСУ американского происхождения, сбитого системой ПВО в Киевском районе Донецка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
عضو شوید
روسیه آزمایشات میدانی موفقیت آمیزی یک تفنگ لیزری را برای از بین بردن پهپادها انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه می گوید که روسیه آزمایش‌های میدانی موفقیت‌آمیز یک تفنگ لیزری را انجام داد که طی آن چندین پهپاد از انواع مختلف منهدم شد.

این منبع گفت: "تست های موفقیت آمیز لیزر جنگی طراحی شده برای انهدام هواپیماهای بدون سرنشین در یکی از پایگاه های آموزشی نظامی روسیه انجام شد. تفنگ لیزری کارایی بالایی در برخورد با پهپادها در منطقه نزدیک نشان داد."

همانطور که منبع تصریح کرد، در طول آزمایشات، "لیزر رزمی طیف مادون قرمز، تخریب فیزیکی هواپیماهای بدون سرنشین، به ویژه، سوزاندن سطوح آیرودینامیکی وسایل نقلیه یا سوزاندن بدن آنها به همراه تجهیزات داخل آن را به خوبی انجام داد."
وی افزود: پهپادها از هر دو نوع هواپیما و کوادروکوپتر توسط لیزر منهدم شدند.
کشورهای پیشرو جهان به طور فعال در حال کار بر روی سیستم های تاکتیکی سرکوب و تخریب لیزری هستند که به ویژه به هواپیماهای بدون سرنشین و مهمات در هوا در منطقه نزدیک رت مورد حمله میدهد. شرکت امریکایی لاکهید مارتین نمونه اولیه سیستم لیزری رزمی متحرک ADAMرا برای نیروهای زمینی ایالات متحده ساخته است که باید اهداف هوایی را در فاصله حداکثر 2 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. سیستم مشابهی توسط بوئینگ ایجاد شد که مجموعه لیزری HEL MDبر روی شاسی کامیون است و در آزمایشات، HEL MDتوانست مین های کالیبر 60 میلی متر و پهپادهای نوع هواپیما را در هوا مورد اصابت قرار دهد. این نگرانی برد لیزر را فاش نکرد، با این حال، با در نظر گرفتن حداکثر برد مین های 60 میلی متری ناتو، برد این مجموعه را نیز می توان 1.5-2 کیلومتر تخمین زد.
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
وزارت دفاع روسیه: شب گذشته تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی در مسکو خنثی شد
بوئینگ ویدئویی از آزمایش سیستم خود منتشر کرده است که تصاویر نشان می دهد که پهپاد از نوع هواپیما به دلیل آسیب لیزری به دم آن منهدم شده است. در نتیجه، هواپیمای بدون سرنشین سقوط کرد و ثبات آیرودینامیکی خود را از دست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала