کلوپ ویدیو

بزرگترین تجمع مسلمانان نیجر در نزدیکی پایگاه نظامی فرانسه + ویدیو

© AFP 2023Сторонники Национального совета Нигера по защите Родины на демонстрации в Ниамее
Сторонники Национального совета Нигера по защите Родины на демонстрации в Ниамее  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
هزاران نفر به دعوت رهبران مسلمان نیجر در اطراف پایگاه نظامی فرانسه نیامب تجمع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، هزاران نفر از مردم نیجر به دعوت رهبران مسلمان این کشور در یکی از بزرگترین تظاهرات از زمان به قدرت رسیدن ارتش در نزدیکی پایگاه نظامی فرانسه در نیامی تجمع کردند.
جمهوری نیجر به عنوان مستعمره سابق فرانسه، یکی از آخرین متحدان کشورهای غربی در ساحل باقی ماند. علاوه بر این، این کشور دارای ذخایر غنی اورانیوم است که فرانسه به آن وابسته است.
Президент Франции Эммануэль Макрон во время пресс-конференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
مکرون: پاریس تنها پس از گفتگو با بازوم در مورد نیجر تصمیم خواهد گرفت
به گزارش رسانه های فرانسوی، این کشور آفریقایی 15 تا 17 درصد اورانیوم مصرفی برای تولید برق در فرانسه را تشکیل می دهد. در حال حاضر 1500 و 1000 نیروی فرانسوی به ترتیب در نیجر و چاد مستقر هستند.
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده و شورای ملی دفاع از میهن (CNSP) تشکیل شده است. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای ECOWAS کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اگست، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ECOWAS که در ابوجا، نیجریه برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала