سفیر روسیه در کانادا درباره بزرگداشت یک نازی در پارلمان کانادا اظهار نظر کرد

© Sputnik / Photo host agency brics-russia2020.ru /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Ambassador to Canada Oleg Stepanov
Russian Ambassador to Canada Oleg Stepanov - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
اولگ استپانوف، سفیر روسیه در کانادا درباره بزرگداشت یک نازی در پارلمان کانادا اظهار نظر کرد و خواستار عذر خواهی از روس ها شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ استپانوف سفیر روسیه در اتاوا گفت که پارلمان کانادا باید از روس ها به خاطر احترام به سرباز سابق اس اس (گالیسیا) عذرخواهی کند.
استپانوف به خبرنگاران گفت: "من معتقدم که در جامعه چند فرهنگی که کانادا خود را به عنوان آن تبلیغ می کند، پارلمان و دولت این کشور موظف به عذرخواهی رسمی و صریح از همه روس ها و جامعه روسی کانادا هستند. تلاش برای نادیده گرفتن، حذف و نسل کشی مردم روسیه توسط نازی های اس اس، از جمله بخش گالیسیا، غیرقابل قبول است. من خواستار واکنش مقامات کانادا هستم.
به گفته وی، این یک واقعیت شناخته شده و ثابت شده است که جنایات جنگی و قتل عام روس ها توسط لشکر اس اس گالیسیا انجام شده است، اما اکنون در این مورد سکوت برقرار شده است.
جمعه گذشته، یاروسلاو هونکا 98 ساله به مناسبت سفر ولادیمیر زلنسکی که رئیس مجلس عوام آنتونی روتا او را "یک سرباز اوکراینی-کانادایی جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین در برابر روس ها جنگیده بود" معرفی کرد، به یک جلسه پارلمان دعوت شد. سخنران همچنین هونکا را قهرمان اوکراینی و کانادایی خواند.
Президент Украины Владимир Зеленский и премьер-министр Канады Джастином Трюдо в канадском парламенте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
پولند از کانادا خواست تا بخاطر تکریم یک نازی عذرخواهی کند
همه حاضران، از جمله ترودو و زلنسکی و همسرش، چندین بار از پیرمرد استقبال کردند. هنگامی که مشخص شد که هونکا به عنوان بخشی از لشکر 14 داوطلب گرنادیر نیروهای اس اس "گالیسیا" که نه تنها با ارتش سرخ "علیه روس ها" جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، پولندی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت، رسوایی به راه افتاد.
روتا اظهار داشت که این او بود که هونکا را به پارلمان دعوت کرد. به گفته او، "اطلاعات اضافی" در مورد هانک فقط بعداً برای او شناخته شد. او عذرخواهی کرد و گفت که هیچ کس دیگری نمی داند چه کسی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2023
کرملین از گرامیداشت سرباز نازی در پارلمان کانادا خشمگین است
رهبر اپوزیسیون کانادا، پیر پولیور، خواستار عذرخواهی ترودو شد. به گفته وی، سرویس پروتکل نخست وزیر مسئولیت انتخاب مهمانان را بر عهده داشت و هیچ یک از نمایندگان مجلس نتوانستند از "گذشته تاریک" هونکا مطلع شوند. پولیور گفت که ترودو باید شخصاً عذرخواهی کند و تقصیر را به گردن دیگران نیندازد، همانطور که معمولاً انجام می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала