چرا ایران وارد درگیری فلسطین و اسرائیل نمی‌شود؟

© AFP 2023 / Aris MessinisВзрыв во время израильской бомбардировки на севере сектора Газа
Взрыв во время израильской бомбардировки на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
عضو شوید
کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید، کشتار فلسطین به شکل که امروز بمباران می‌شوند و به شکل که تمام مواد غذای و تمام امکانات به سر شان قطع شده است، این یک جنایت جنگی و بشری می‌باشد و متاسفانه در این جنایت غرب هم شریک جرم است، آنها هم حمایت و تبلیغات می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان می نویسد: بی معنی است که فلسطینی ها منتظر حمایت کشورهای عربی باشند، آنها کاملاً به غرب که به نفع اسرائیل است وابسته هستند.
وی ضمن قدردانی از موضعگیری مقامات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عمليات رزمندگان حماس گفت: ستايش و حمايت از رزمندگان با الفاظ روشن و قاطع؛ يقيناً ستودنى و قابل تقدیر است و فلسطینی ها قابل حمایت هستند.
رهبر حزب اسلامی افغانستان اضافه کرد ‏ترغيب ها و حمايت هاى کاخ سفيد از جنايات صهيونیست ها منتج به آن شد كه نتانياهو، با بدمستی جنون آميز اعلام كند كه تمامى اعضاء حماس را مى كشد و 1.1 میليون فلسطينى بايد در 24 ساعت شمال غزه را تخليه كنند.
Раненые в больнице аль-Шифа после удара по больнице Аль-Ахли в Газе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
فلسطین: حمله بر شفاخانه، تداعی توحش قرون وسطی است
در این مورد آقا ویس ناصری کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "به ارتباط به جنگ غزه و جنایت که آنجا صورت می‌گیرد متاسفانه باید گفت که تمام کشور های اسلامی و رهبران کشور های عرب خاموش هستند و یا حد‌اقل عکس العمل جدی از خود نشان نمی‌دهند و دولت اسراییل با کمک غرب و ایالات متحده امریکا میخواهد که یک قتل عام عمومی را انجام دهد."
آقا ناصری خاطرنشان کرد: "چنانچه حمله دیروز بر یک شفاخانه و کشتار و ده ها هزار تن بمب که در ده روز بر سر مردم غزه فروریخته شد، متاسفانه باعث کشتار مردم بی گناه فلسطین شده. میلیون‌ها انسان در آنجا در معرض خطر قرار دارند و هیچ راه فرار هم وجود ندارد همه درها و مرز‌ها بسته شدند.

موضع که آقای خامنه‌ای گرفته اگر در عمل پیاده شود و واقعاً ایران جبهه جدید جنگ را در مقابل اسرائیل و متحدین‌اش باز کند، میتواند که مصداق عینی پیدا کند و الا ایران در هیچ جنگی اشتراک نکرده، متاسفانه حمایت ایران حمایت لفظی می‌باشد و اینکه حزب الله هنوز هم خاموش است سیاست و پالیسی پیشت پرده ایران است.

ویس ناصری
کارشناس مسائل سیاسی
وی افزود: "من به نظر آقای حکمتیار احترام دارم ولی تایید نمیکنم که ایرانی ها هم میدان و یا سنگر دوم جنگ را باز کند، حزب الله تا زمان ایران اجازه ندهد داخل اقدام نمیشود و اگر اقدام هم کند خودی ایرانی‌ها متاسفانه داخل کدام اقدامی نمی شود."
قصف مستشفيات غزة - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
واکنش وزارت خارجه روسیه به حمله بر یک شفاخانه در غزه
"اردوغان که سر و صدا در همه قضیه داشت امروز خاموش است، همچنان پاکستان اتمی خاموش است، بناً تمام کشور های جهان اسلام متاسفانه بی تفاوت هستند، و اسراییل می داند به گفته ایرانی‌ها این ها هیچ غلطی هم کرده نمیتوانند."
ویس ناصری
کارشناس مسائل سیاسی
آقا ناصری: "امریکا و متحدین اسراییل با شدت از هر جنایت که در غزه صورت می گرید، حمایت میکنند. البته اقدامات که حماس در داخل خاک فلسطین اشغال یی انجام داد و مردم را به کشتار گرفت مورد حمایت من نیست، کشتار بی گناهان را از هر قوم دین و مذهب که باشد محکوم میکنم."

وی در ادامه افزود: "به بهانه انتقام از حماس، انتقام از ملت مسلمان فلسطین دو میلیون و بیشتر از دو میلیون باشنده غزه گرفتن هم یک جنایت جنگی و بشری است و کشتار از این ها به شکل که امروز بمباران می‌شوند به شکل که تمام مواد غذای و تمام امکانات به سر شان قطع شده نیز یک جنایت بشری و جنگی است. و متاسفانه در این جنایت غرب هم شریک جرم است، آنها هم حمایت و تبلیغات می‌کنند."

ویس ناصری
کارشناس مسائل سیاسی
آقا ناصری در جمع‌بندی افزود: "متاسفانه جنگی است که یکباره میخواهند یک کوچ جبری به فلسطین ها بدهند و آنها را به کشور های مختلف و به جا های مختلف به حساب متوالی بگردانند و قصه غزه را یکباره فیصله کنند و دیگر غزه تحت کنترول فلسطینی‌ها نباشد بلکه یک منطقه اشغالی مجدد باشد که اسراییل آن را کنترول کند. بدبختانه کشتار دست جمعی صورت می‌گیرد و تمام جهان بی تفاوت است."
Члены специального комитета ООН по вопросам Палестины и генсекретарь ООН Трюгве  Ли во время встречи в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
چندرسانه ای
تاریخچه جنگ اسرائیل و فلسطین
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز پس از حمله، ارتش کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهداف از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала