واکنش کاخ سفید درباره حملات احتمالی ایران به نیروهای امریکایی

© Photo / Staff Sgt. Jacob Connorالتنف
التنف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
عضو شوید
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید: امریکا از خود در برابر تهدیدات احتمالی ایران دفاع خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا بدون شک به ایران برای حملات احتمالی علیه نیروهای امریکایی در خاورمیانه پاسخ خواهد داد و این واکنش ماهیت تدافعی خواهد داشت.
وی با اشاره به واکنش امریکا به حملات احتمالی از سوی ایران به خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور بسیار واضح گفته است که قصد دارد برای محافظت از پرسنل نظامی امریکایی در زمین اقدام کند... ما در دفاع از خود تردیدی نخواهیم کرد.
Военнослужащие 7-го полка морской пехоты США в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
حمله امریکا به دیپوی های مهمات ایران در سوریه
کربی همچنین افزود که واشنگتن در حال ارزیابی عواقب حملات به اهداف متخاصم در سوریه است و آماده است بدون تردید حملات جدید را انجام دهد.
پیشتر وزیر امور خارجه ایران دو هفته پیش با برخی از رهبران کشورهای خاورمیانه و همچنین "رهبران مقاومت لبنان و گروه‌های فلسطینی" دیدار کرده است.
این دیپلمات گفت: "آنچه من از برنامه های آنها می فهمم این است که آنها انگشت خود را روی ماشه دارند. می دانید، این چیزی بسیار قوی تر و عمیق تر از چیزی است که شما مشاهده می کنید."
یادآوری می شود که وزارت دفاع امریکا در بیانیه مدعی شد که به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود، حمله کردیم.
پنتاگون نیز اعلام کرد که ارتش امریکا سحرگاه امروز به دو سایت "مرتبط با سپاه پاسداران ایران" در شرق سوریه حمله هوایی کرده است. وزارت دفاع امریکا گفته است که حملات در سوریه در پاسخ به یک سری حملات مداوم علیه پرسنل امریکایی در عراق صورت گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала