واکنش وزارت خارجه روسیه به ناآرامی های صربستان

© Sputnik / Oleg Ivanov /  مراجعه به بانک تصاویر Участники протестов в Белграде после введения комендантского часа
Участники протестов в Белграде после введения комендантского часа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تلاش غرب برای متزلزل کردن اوضاع در صربستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت، که غرب دسته جمعی پشت ناآرامی های بلگراد است.
او گفت: "تلاش غرب دسته جمعی برای متزلزل ساختن اوضاع کشور با استفاده از شگردهای "کودتای میدان" آشکار است".
‏ ادامه ناآرامی ها در بلگراد؛  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2023
‏ ادامه ناآرامی ها در بلگراد؛ معترضان شیشه های ساختمان کمیسیون انتخابات را شکستند + تصاویر
زاخارووا تاکید کرد، که تنها واکنش ممکن به این وضعیت، پایبندی دقیق به قانون اساسی، احترام به انتخاب مردم صربستان است که به منافع ملی رای دادند.
Министр обороны Сербии Милош Вучевич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
وزارت دفاع صربستان: روسیه را تحریم نخواهیم کرد
پشتیبانان بلوک مخالف "صربستان در برابر خشونت" که با نتایج انتخابات 17 دسمبر مخالف هستند، پله های مقابل ساختمان اداری بلگراد را اشغال کرده و خیابان مجاور را بسته کردند. معترضان شیشه ها را شکستند و قطعات سنگفرش را به سوی دروازه ها و پنجره های ساختمان پرتاب کردند، سعی کردند از آن بگذرند و اما پولیس گاز اشک آور پاشید.
در پایان شب پیش، نیروهای امنیتی معترضان را در عرض چند دقیقه متفرق کردند، میدان را پاکسازی کردند و محاصره ای ایجاد کردند.
به گفته الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، دو افسر پولیس به شدت زخمی شدند و بیش از 35 شرکت کننده در شورش بازداشت شدند. رئیس دولت در خطاب به ملت گفت که اعتراضات در بلگراد تلاشی برای سلب استقلال و حاکمیت صربستان است. وی از سرویس های اطلاعاتی کشورهای شریک تشکر کرد که به گفته وی به مقامات صربستان در مورد اقدامات قریب الوقوع هشدار دادند.
آنا برنابیچ نخست‌وزیر صربستان هم به طور مشخص از سرویس‌های امنیتی روسیه به دلیل هشدار درباره ناآرامی‌های این کشور تشکر کرد.
نخست‌وزیر صربستان با بیان این که "تنها می‌توانم از شما تشکر کنم، و احتمالاً مورد پسند غربی‌ها نخواهد بود"، افزود زمانی که دولت صربستان این هشدار را مطرح کرد، جدی گرفته نشد. برنابیچ توضیح داد "زمانی که این اطلاعات را با دیگران به اشتراک گذاشتیم، گفتند "خوب، این اطلاعات نادرست روسیه است که اخبار جعلی منتشر می‌کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала