گسترش برنامه های دفاعی ناتو در صورت درگیری با روسیه

© Depositphotos.com / JaneUKФлаги НАТО и России
Флаги НАТО и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
عضو شوید
ناتو پذیرفت، که برنامه های دفاعی خود را در صورت درگیری با فدراسیون روسیه گسترش داده است.
به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار راب باوئر، رئیس کمیته نظامی ناتو اعتراف کرد، که طرح‌های دفاعی جدید ناتو که در آخرین نشست سران این اتحادیه در تابستان گذشته در ویلنیوس تصویب شد، عمدتاً در صورت درگیری با روسیه توسعه داده شد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا ناتو تهدید یورش از سوی روسیه را واقعی می‌داند، گفت: "ما در برنامه‌های دفاعی خود، در راهبرد خود، دو تهدید اصلی برای ائتلاف را توصیف می‌کنیم - روسیه و گروه‌های تروریستی. ما روسیه را تهدیدی برای ناتو می دانیم. این همان چیزی است که برنامه های دفاعی ما به آن اختصاص دارد. ما یک اتحاد دفاعی هستیم و باید برای این امر آماده باشیم و آماده هستیم و به آماده سازی ادامه می دهیم".
Председатель комитета Госдумы по международным делам Леонид Слуцкий - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
یورش با جنگ افزارهای ناتو به روسیه غرب را به درگیری خواهد کشاند
پیش از این، بیلد، با اشاره به یک "سند محرمانه" خاص نیروهای مسلح آلمان (بوندسوهر)، "طرحی" را منتشر کرد، که چگونه روسیه، طبق فرضیه نویسندگان، می تواند به جناح شرقی ناتو حمله کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این موضوع خاطرنشان کرد، که بیلد پسین ها بالاتر از انتشار اردک ها نبوده است. در سال های پسین، روسیه از فعالیت بی پیشینه ای ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است. ناتو در حال گسترش ابتکارات است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد، که فدراسیون روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала