محقق به گروه طالبان: مسئولیت انفجارها به دوش کسانی است که تاریخ شان با انتحار و انفجار گره خورده است

© Sputnik / Zakarya Safariمحمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد محقق، مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2024
عضو شوید
رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در واکنش با اعتراف اجباری یکتن از سوی گروه طالبان در پیوند به انفجار هفته گذشته برچی نوشت: مسئولیت انفجارها و کشتار زنجیره ای به دوش شما است نه پودری های که از زیر پول می آورید.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در برگه ای رخنامه اش نوشت: "گروه طالبان که مسؤلیت کشتار زنجیره ای و انفجارات غرب کابل را به دوش دارند ، گاهی آن را به گردن داعش میاندازند و گاهی پودری های زیر پل را میاورند و به انها یاد میدهند که بگوید این انفجار ها را خود مردم هزاره سازماندهی میکنند، گاهی آن را به من نسبت میدهند و گاهی میگویند که بخاطر دستبرد به صرافی ها بوده این در حالیست که مردم هزاره روش مبارزات شان کاملاً متفاوت بوده و کشتن غیر نظامیان در منطق شان گناه نا بخشودنی است".
وقوع آتش‌سوزی در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
کشته و زخمی شدن ۲۴ تن در انفجار امروز غرب کابل
او در ادامه نوشته است: "بدینوسیله این اتهامات قویاً تکذیب میگردد و مسؤلیت انفجارات به دوش کسانی است که تاریخ شان با انتحار و انفجار گره خورده است ما سیاست فعلی مان را در شرایط فعلی بیشتر بر مبارزات سیاسی و فرهنگی بنیاد نهاده ایم هر گاه به فاز نظامی وارد شویم آن را اعلام خواهیم کرد و کارهای نا جوانمردانه وخلاف معیار های دینی را نمی کنیم".
یادآوری می کنیم، که پس از انفجار هفته گذشته برچی، گروه طالبان یک نظامی پیشین دستگیر و او را مسئول این انفجار معرفی کرد.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان زیر فشار با اعتراف های اجباری بر این افراد می قبولانند تا در برابر دوربین اعتراف نادرست کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала