یورش امریکا به پایگاه های حوثی ها در یمن

© AFP 2023 / Mark Wilson Американский авианосец "Дуайт Эйзенхауэр"
Американский авианосец Дуайт Эйзенхауэр - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2024
عضو شوید
نیروهای امریکایی و انگلیسی به هشت هدف حوثی ها در یمن یورش بردند.
به گزارش اسپوتنیک، امریکا و انگلیس در بیانیه مشترکی اعلام کردند، که نیروهای امریکایی و انگلیسی به هشت هدف حوثی‌های یمن حمله کردند.
در این بیانیه آمده است: "ارتش امریکا و بریتانیا به دستور دولت‌های خود و با پشتیبانی استرالیا، بحرین، کانادا و هالند، یورش های متناسب و ضروری بیشتری را بر هشت هدف حوثی‌ها در یمن انجام دادند".
Американский истребитель ВМС F / A-18F Super Hornet во время запуска ракеты AIM‑120D-3 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2024
یورش جدید امریکا و انگلیس بر یمن
گفته می شود هدف از این یورش ها کاهش توانایی حوثی ها برای یورش به کشتی ها بوده است. به ویژه، "محل ذخیره‌سازی زیرزمینی" و همچنین مکان‌هایی که تأسیسات موشکی حوثی‌ها در آن قرار دارند مورد اصابت قرار گرفت.
بریتانیا گفت، که هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی از بمب های هدایت شونده دقیق Paveway IV برای هدف قرار دادن چندین هدف بر دو ساختار نظامی در مجاورت یک فرودگاه در صنعا پایتخت یمن استفاده کردند که برای "یورش در دریای سرخ" استفاده می شد.
یک مقام ارشد پنتاگون گفت، که ایالات متحده هنوز در حال ارزیابی خسارات وارده به حوثی ها از این یورش ها است، اما تا کنون آنها را موفق می داند.
یورش ها در یمن
در میانه ای ماه نومبر، حوثی ها در پشتیبانی از فلسطینیان در نوار غزه، آغاز به یورش به کشتی های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ کردند که باعث شد ترافیک کشتی ها از طریق سوئز کاهش یابد. ایالات متحده نیز به نوبه خود آغاز عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی همراه با ده کشور دیگر اعلام کرد. انصارالله هشدار داد که حق حمله به کشتی های اعضای این ائتلاف را برای خود محفوظ می دارد. چندین درگیری در دریا بین حوثی ها و ارتش امریکا رخ داده است. در 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی در برابر اهداف حوثی ها در چهار ولایت یمن انجام دادند.
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، این عملیات را پاسخی به تهدیدی برای آزادی کشتیرانی خواند، بدون اینکه ادامه عملیات نظامی را رد کند. حوثی ها می گویند، که در نتیجه یک حمله موشکی تلافی جویانه توانسته اند یک کشتی جنگی امریکا را در دریای سرخ غرق کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала