امریکا قصد عملیات مخفی در ایران دارد

© iStock.com / Toshe_OЗдания Конгресса США в Вашингтоне, округ Колумбия, США
Здания Конгресса США в Вашингтоне, округ Колумбия, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
عضو شوید
یکی از این احتمالات حمله به ایران و عدم پذیرش مسئولیت آن است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبع آگاه از مواضع امریکا، پس از کشته شدن سه نظامی آمریکایی در حمله به یک پایگاه امریکایی در شمال اردن، ایالات متحده در حال بررسی امکان انجام عملیات مخفیانه علیه ایران است.
یکی از این احتمالات حمله به ایران و عدم پذیرش مسئولیت آن است. یکی دیگر از احتمالات حمله به مقامات ایرانی، همانگونه که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا دستور ترور سردار قاسم سلیمانی را صادر کرد. به نوشته بلومبرگ، واکنش بایدن می تواند یکی از مهمترین تصمیمات وی در دوران ریاست جمهوری‌اش باشد.
بدین ترتیب، بایدن از یک سو به دنبال مجازات عوامل حمله خواهد بود و از سوی دیگر ممکن است امریکا را در رویارویی مستقیم با رهبری ایران به دام بیاندازد. چنین تشدید اوضاع به ویژه می تواند مانع از تلاش های ایالات متحده برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس شود.
Военнослужащие 7-го полка морской пехоты США в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
حمله امریکا به دیپوی های مهمات ایران در سوریه
همچنین بایدن باید عواقب اقتصادی احتمالی گام‌های بعدی خود را در نظر بگیرد، از جمله در بحبوحه درگیری مداوم ایالات متحده با حوثی‌های یمن در بحیره سرخ که ادعا می شود تحت حمایت ایران هستند. وضعیت بحیره سرخ، تجارت بحری جهان را فلج کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала