اعلامیه ای جبهه مقاومت ملی پیرامون نشست منطقه‌ای در کابل و پذیرش اعتمادنامه گروه طالبان از سوی چین

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر اعلامیه ای پذیرش اعتماد نامه ای سفیر گروه طالبان از سوی رئیس جمهور چین انتقاد و نوشته است: تصمیم پکن برای پذیرش اعتبارنامه فرستاده طالبان یک حرکت ژئوپلیتیکی اسفناک است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر خبرنامه ای در ویب سایت رسمی اش در واکنش به نشست کابل و پذیرش اعتماد نامه ای سفیر گروه طالبان از سوی رئیس جمهور چین نوشت: "در ۲۹ جنوری ۲۰۲۴، فرستادگان ویژه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه برای تقویت جنبه‌‌های منطقه‌ای در پیشرفت‌ های احتمالی برای برقراری صلح و عادی‌سازی اوضاع در افغانستان، نشست مشترکی را در کابل برگزار کردند. متأسفانه این نشست به میزبانی گروه نامشروع طالبان برگزار شد. به دنبال آن، اعتبارنامه فرستاده طالبان در پکن توسط رئیس جمهوری خلق چین پذیرفته شد. این رویدادها در بحبوحه تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و رقابت قدرت های بزرگ با تأثیر ژئوپلیتیکی بر تحولات افغانستان و همسایگی آن رخ می‌دهد".
واکنش وزارت خارجه گروه طالبان به پذیرفتن اعتماد نامه ای سفیر این گروه از سوی رئیس جمهور چین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
واکنش وزارت خارجه گروه طالبان به پذیرفتن اعتماد نامه ای سفیر این گروه از سوی رئیس جمهور چین
در ادامه ای این اعلامیه آمده است: "از دو سال و نیم بدین‌سو، افغانستان از فقدان مشروعیت حکومت‌داری، بی‌قانونی و نقض فاحش حقوق بشر رنج می برد که برخی از آنها در تاریخ بشریت بی‌سابقه بوده‌است. آپارتاید جنسیتی بر کل جمعیت زنان کشور تحمیل شده‌است و گروه‌های تروریستی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ساحه جغرافیایی به وسعت ۶۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع (بزرگ‌تر از فرانسه) را تحت کنترل دارند. این گروه‌ها آزادی کامل را برای اعمال کنترل نظامی و ایدئولوژیک از طریق خشونت که شامل دسته‌های انتحاری و شبکه‌ای از مدارس شست‌وشوی مغزی می‌شوند، دارند".
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
شورای مقاومت: رییس جمهور چین، خلاف همه ای قوانین بین المللی اعتماد نامه ای سفیر طالبان را پذیرفت
این جبهه افزوده است: "جبهه مقاومت ملی نگرانی‌های منطقه‌ای در پیوند به گسترش خشونت و بی‌ثباتی از افغانستان به کشورهای همسایه را درک می‌کند. نشانه‌های واضح آن اکنون مشهود است. با این حال، غلبه بر این نگرانی با نادیده گرفتن رنج مردم ما و اجازه دادن به طالبان که عاملان خشونت و بی‌ثباتی هستند، به عنوان میزبان نشست‌های منطقه‌ای، صرف برای دست‌آوردهای ژئوپلیتیکی کوتاه مدت، شایسته نیست. چنین سیاستی، پیش از این بارها نتیجه معکوس داشته و صلح، امنیت و ثبات کشور ما و منطقه را به خطر انداخته است. مطمئناً باز هم نتیجه معکوس خواهد داشت".
علی میثم نظری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
نظری: تلاش چین برای مشروعیت‌بخشیدن به گروه تروریستی طالبان به پیوندهای دیرینه دو کشور آسیب می‌زند
این جبهه خاطر نشان کرده است، که جبهه مقاومت ملی معتقد است که کابل در حال حاضر یک مکان ایده‌آل برای نشست‌های منطقه‌ای پیرامون افغانستان نیست. هر نشستی که در سایه طالبان نامشروع در کابل اشغال شده برگزار شود، از نظر مردم ما وزن قانونی ندارد.
درباره ای پذیرش اعتماد نامه سفیر گروه طالبان از سوی چین این جبهه نوشته است: "تصمیم پکن برای پذیرش اعتبارنامه فرستاده طالبان یک حرکت ژئوپلیتیکی اسفناک است. این برخلاف روابط تاریخی دو کشور است و به استقلال، حاکمیت ملی و انتخاب‌هایی که مردم افغانستان باید انجام دهند، بی‌احترامی می‌کند. این یک مداخله در امور داخلی ما، با منافع خودخواهانه جهت تعقیب حوزه نفوذ علیه دشمنان جهانی چین است. این خلاف نیاز به یک سیستم حکومت داری معتدل و محتاطانه در افغانستان است. این به ایجاد یک ساختار سیاسی فراگیر، با رفتار سازنده سیاست داخلی و خارجی کمکی نمی‌کند. هیچ‌گونه تائید خارجی به طالبان، برای آنان در داخل مشروعیت نخواهد داد".
دیروز رئیس جمهور چین اعتماد نامه ای سفیر گروه طالبان برای این کشور را پذیرفت تاکنون واکنش های زیادی را براه انداخته است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала