امریکا مسئولیت آلودگی های رادیواکتیو سالهای 50 و 60 قرن بیستم میلادی به عهده گرفت

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Знак радиоактивности на двери с замком
Знак радиоактивности на двери с замком - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
عضو شوید
دیوان محاسبات ایالات متحده اعلام کرد اقدامات امریکا در طول دهه های 1950 و 1960 منجر به آلودگی های رادیواکتیو در گرینلند، اسپانیا و جزایر مارشال شد و پیامدهای آنها برای مدت طولانی محسوس خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش این نهاد آمده است: "اقدامات ایالات متحده در طول جنگ سرد منجر به آلودگی رادیواکتیو در سه مکان شد: گرینلند، اسپانیا و جزایر مارشال".
خاطرنشان گردید که مایع رادیواکتیو که پایگاه ایالات متحده را تغذیه می کرد هنوز در زیر یخ در گرینلند مدفون است. در اسپانیا، یک حادثه هواپیمایی منجر به آلودگی اطراف پالومارس شد. در جزایر مارشال آثار آزمایش های هسته ای باقی است (ساکنان این منطقه بیشترین آسیب را از این آلودگی ها می بینند).
در این گزارش آمده است: مایع رادیواکتیو در سال 1960 در یخ گرینلند مدفون شد. در سال 1966، دو طیاره قوای هوایی ایالات متحده بر فراز پالومارس با هم برخورد کردند و زباله های رادیواکتیو را بر فراز این شهر پخش کردند. در جزایر مارشال 67 آزمایش هسته ای بین سال های 1946 تا 1958 انجام شد.
Кладбище радиоактивной техники в Чернобыле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2023
امریکا بعد از ویتنام نوبت آلوده سازی با زباله های رادیو اکتیو را به اوکراین داده است
دیوان محاسبات ایالات متحده خاطرنشان می کند که آلودگی در گرینلند تا سال 2100 باقی خواهد ماند و ساکنان جزایر مارشال نگران تأثیر تغییرات آب و هوایی بر وضعیت خود و خطر آلودگی منابع آب شیرین هستند. این ساکنان این جزایر با موضع نهادهای امریکایی مبنی بر بی اساس بودن چنین نگرانی های موثر نیستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала