نبنزیا یورش های امریکا به عراق و سوریه را نقض قوانین بین المللی خواند

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2024
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: یورش های امریکا و انگلیس به جمهوری عربی سوریه و عراق نقض قوانین بین المللی است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت، که یورش های پسین ایالات متحده و بریتانیا به سوریه و عراق با نقض قوانین بین المللی انجام شده است.
وی در ادامه افزود: "ما از رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل، به خاطر این نشست سپاسگزاری می‌کنیم. ما توازن سخنی زیادی از او شنیدیم، اما سخنی در باره مهم‌ترین چیز، نکوهش بی‌قید و شرط نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایالات متحده و بریتانیا، از او نشنیدیم".
Последствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
نکوهش یورش های امریکا به سوریه و عراق از سوی روسیه
نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: "یورش های گسترده نیروی هوایی امریکا که منجر به کشته شدن غیرنظامیان و پرسنل نظامی شد، بار دیگر ماهیت تهاجمی سیاست امریکا در خاورمیانه و بی توجهی کامل واشنگتن به قوانین بین المللی را به جهانیان نشان داد. بدیهی است که امریکایی ها یورش های هوایی را به طور خاص برای شعله‌ورتر کردن بیشتر درگیری طراحی کرده اند".
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده پیشتر اعلام کرد، به عنوان بخشی از یورش های تلافی جویانه یورش به پایگاه نظامی اش در اردن، بیش از 85 هدف متعلق به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروهای وابسته در عراق و سوریه این کشور را هدف قرار داده است. فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که یورش ها نزدیکای ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده انجام شد. به گفته ارتش امریکا، از میان هدف های مورد اصابت هواپیماهای امریکایی، پست‌های فرماندهی، مرکزهای اطلاعاتی، ساختارهای ذخیره موشک و پهپاد و همچنین دیگر ساختارهای در پیوند با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه ایران و نیروهای متحد در عراق و سوریه است.
در آخر هفته، نیروهای امریکایی در پایگاهی در اردن مورد یورش یک پهپادی قرار گرفتند. به گفته پنتاگون، در نتیجه این یورش سه سرباز کشته و بیش از 40 نفر زخمی شدند. واشنگتن، در میان دیگران، ایران را به خاطر این رویداد مقصر دانست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала