شورای امنیت روسیه، سویدن را متهم به پنهان کردن هویت آمران انفجار نورد استریم کرد

© Photo / Kustbevakningen Место утечки на газопроводе "Северный поток 1". Архивное фото
Место утечки на газопроводе Северный поток 1. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2024
عضو شوید
شورای امنیت روسیه گفت: سویدن طراحان واقعی یورش تروریستی نورد استریم را پنهان می کند.
به گزارش اسپوتنیک، یوری کوکوف معاون دبیر شورای امنیت روسیه به خبرنگاران گفت: پایان بررسی های نخستین از سوی دادستانی سویدن درباره ای انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم کاملاً قابل انتظار بود زیرا در همان ابتدا هدف آن پنهان کردن جزئیات واقعی و طراحان واقعی این یورش تروریستی بی پیشینه بود.
وی گفت: "بیرون شدن سویدن از بررسی ها درباره ای انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 کاملاً قابل انتظار بوده است. به هر حال، هدف اصلی آنها از همان آغاز به اصطلاح تحقیقات، پنهان کردن شرایط واقعی ، جزئیات و فاکت های این حادثه بوده و هست تا هیچکدام از آمران و مجریان حقیقی این اقدام تروریستی بی‌سابقه شناسایی نشوند".
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
نماینده بوندستاگ: امریکا و آلمان حقیقت بمب گذاری جریان شمالی را پنهان می کنند
معاون دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد:" در واقع آنها به خوبی می‌دانند که رهبر این ارکستر کیست و با روش‌های ناشیانه خود سعی می‌کنند مقصر واقعی را پنهان کنند. در چنین شرایطی نیازی به صحبت از عینیت و بی‌طرفی نیست. آنها با تمام توان تلاش می کنند تا زمان را متوقف کنند و توجه مجامع بین المللی را منحرف کنند و خارق العاده ترین و خیالی ترین روایت ها را اختراع کنند".
متس لیونگکویست، دادستان سویدن روز چهارشنبه از پایان تحقیقات در مورد انفجار در خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم 2 خبر داد، زیرا گویا این تحت صلاحیت این کشور نیست. وی گفت، که آلمان به تحقیقات ادامه خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 - در 26 سپتمبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سویدن احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داده بود، که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین مدت لازم برای تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با این اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала