سرمنشی ملل متحد تایید کرد که کیف فهرست قربانیان بوچا را به روسیه نداده است

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2024
عضو شوید
دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل طی مصاحبه ای گفت: آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل تأیید می کند که کیف فهرست قربانیان تحریکات در بوچا را به او تحویل نمی دهد؛ این موضوع برای سازمان ملل ناخوشایند است.
به گزارش اسپوتنیک، در پایان جنوری، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در جریان نشست شورای امنیت، یادآور شد که او بارها شخصاً از سرمنشی سازمان ملل متحد خواسته بود به کیف کمک کند تا فهرست اسامی کسانی را که گفته می‌شود کشته شده‌اند، تحویل دهد، همانطور که کیف ادعا می‌کند. توسط پرسنل نظامی روسیه در بوچا، اما درخواست های وی بی پاسخ ماند. به گفته لاوروف، سرمنشی سازمان ملل "به سادگی اجازه ندارد حتی سعی کند حقیقتی را که دست نشانده‌های غربی را افشا می‌کند، نشان دهد". به نوبه خود، نماینده رسمی سرمنشی استفان دوجاریک تأیید کرد که سازمان ملل درخواستی از مسکو دریافت کرده است که در آن فهرستی از قربانیان تحریکات در بوچا درخواست شده است.
پولیانسکی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز این فهرست به روسیه ارائه نشده است، گفت: "برای آنها این یک سوال ناخوشایند است. ، یا اینکه آیا او آنها را می سازد."
معاون اول نماينده دائم تاكيد كرد: ايشان خود از دادن جزئيات طفره مي روند، فقط اين حقيقت را تاييد مي كند كه هيچ كس به او ليست نمي دهد.
به گفته پولیانسکی، واضح است انتقال این فهرست‌ها، که از آن‌ها می‌توان اسامی کسانی را که گفته می‌شود در بوچا کشته شده‌اند، مقایسه کرد، این امکان را فراهم می‌آورد که نسخه اوکراینی را که گفته می‌شود این افراد توسط روسیه کشته شده‌اند، تضعیف کند.
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2023
معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد منافع غرب را در درگیری اوکراین آشکار کرد
پولیانسکی توضیح داد: "حتی با وجود توانایی اوکراینی‌ها برای انجام این نوع دستکاری‌ها و حقه‌ها، تصور اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد، بسیار دشوار است. به همین دلیل است که هیچ‌کس فهرست‌های را در اختیار ما قرار نمی‌دهد".
وزارت دفاع فدراسیون روسیه در اپریل سال گذشته اعلام کرد که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده توسط کیف که گویا نشان دهنده جنایات قوای روسیه در بوچا در منطقه کیف است، یکی دیگر از اقدامات تحریک آمیز اوکراین است. همانطور که در بخش نظامی روسیه اشاره شد، در طول مدتی که شهر تحت کنترل روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد.
وزارت دفاع خاطرنشان کرد که تمام قطعات روسی در 30 مارچ 2022 به طور کامل از بوچا عقب نشینی کردند و خروجی های شهر در جهت شمالی مسدود نشد، در حالی که حومه جنوبی از جمله مناطق مسکونی توسط نیروهای اوکراینی به طور شبانه روزی مورد هدف قرار گرفت. از توپخانه کالیبر بزرگ، تانک ها و سیستم های راکت پرتاب چندگانه. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه قاطعانه هرگونه اتهام دست داشتن در کشتار بوچا را رد می‌کند و از رهبران بین‌المللی می‌خواهد در اتهامات گسترده علیه روسیه عجله نکنند، بلکه به استدلال‌های مسکو گوش دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала