در جریان جنگ با روسیه چه بر سر ناتو خواهد آمد؟

© AP Photo / Vadim GhirdaВоенные США во время учений на авиабазе Михаила Когэлничану, Румыния
Военные США во время учений на авиабазе Михаила Когэлничану, Румыния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
رسانه های خارجی نوشته اند، که ناتو در جنگ با روسیه با مشکل تجهیز نیروها روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، آسیا تایمز می نویسد: اتحاد آتلانتیک شمالی ممکن است به دلیل کمبود جنگ افزار در صورت جنگ با روسیه با مشکلات جدی روبرو شود.
در این مقاله آمده است، که مشکل مهمی که ناتو با آن روبرو است، جا به جایی نیروهای موجود نیست، بلکه تامین آن است.
نویسنده مقاله نوشته است، که "آیا ناتو واقعا برای جنگ با روسیه آماده است؟".
Французские солдаты у танка Леклерк 501-го танкового полка, базирующимся в Мурмелон-ле-Гран, северо-восточная Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت خارجه روسیه: متحدان فرانسه ایده ماکرون برای فرستادن نیرو به اوکراین را درک نکردند
نویسنده این مقاله خاطرنشان می شود، که تامین تجهیزات و مهمات به اوکراین نشان داد که ناتو نه ذخایر و نه ظرفیت تولید برای حمایت از یک جنگ مدرن طولانی مدت را دارد.
نویسنده توضیح داد: این به این دلیل است که بلوک نظامی مدت‌ها به این استراتژی پایبند بوده است که فقط تا زمانی که تجهیزات و تدارکات کافی وجود دارد می‌توان جنگید. افزون بر این، چندین کشور اروپایی پیش از این از اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد احتمال اعزام نیرو به اوکراین فاصله گرفته اند.
ماکرون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران پس از کنفرانس حمایت از کیف در پاریس گفت، که سران کشورهای غربی در حال گفتگو درباره امکان اعزام ارتش هستند اما تاکنون اتفاق نظری بین آنها وجود ندارد.
افزون بر این، وی گفت، که اعضای اتحادیه اروپا با ایجاد ائتلاف بعدی و نهم برای انتقال بمب و موشک های دوربرد به اوکراین موافقت کردند. رئیس جمهور فرانسه یادآور شد، که هشت ائتلاف اروپایی در حال حاضر برای ساده سازی عرضه تسلیحات به کیف از جمله سیستم های دفاع هوایی، توپخانه و مهمات وجود دارد.
ماکرون اضافه کرد، که پاریس برای جلوگیری از پیروزی مسکو در این جنگ دست به هر کاری خواهد زد. بعدها، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه نیز اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرد.
همانطور که کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات به اسپوتنیک گفت، ورود پرسنل نظامی غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала