ناتو در "اشغال دوستانۀ" اوکراین سهم میگیرد

© AP Photo / Vadim GhirdaВоенные США во время учений на авиабазе Михаила Когэлничану, Румыния
Военные США во время учений на авиабазе Михаила Когэлничану, Румыния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2024
عضو شوید
میروشنیک: غرب با ورود به اوکراین به خط مقدم نمیرود، بلکه در عقب مستقر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، رودیون میروشنیک سفیر وزارت امور خارجه درامور مأموریت های خاص برای جنایات رژیم کیف گفت که اگر نیروهای نظامی غرب به اوکراین اعزام شوند، به خط مقدم نخواهند رفت، بلکه در "اشغال دوستانه" پشت آن، از جمله کنترل خاک سیاه و دارایی‌های متعلق به شرکت‌های غربی شرکت خواهند کرد.
پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند و هنوز اجماع حاصل نشده است، اما هیچ چیز را نمی‌توان رد کرد. مکرون در اوایل ماه مارچ در دیدار با رهبران مخالفین بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط سرخ" در مورد کمک به اوکراین ندارد. سخنان او مورد انتقاد شدید تعدادی از شرکای ناتو از جمله آلمان و همچنین نیروهای سیاسی در فرانسه قرار گرفت.
آنها (پرسنل نظامی احتمالی غربی در اوکراین) به خط مقدم نخواهند رفت. آنها به اوکراینی ها کمک خواهند کرد، آنها به سادگی اوکراینی ها را در قطعات عقب جانشین خواهند کرد. آنها در سرحد با بلاروس خواهند ایستاد. آنها از پل ها (سرحد) محافظت خواهند کرد. میروشنیک در رادیو اسپوتنیک گفت: با همه پارامترها، این "اشغال دوستانه" نامیده می شود.
مخاریا زاخارووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
واکنش زاخارووا به اظهارات وزیر خارجه پولند درباره حضور نیروهای ناتو در اوکراین
میروشنیک به یاد می آورد که "غربی ها هرگز کاری را بیهوده انجام نمی دهند." اکنون ما در مورد کنترل یک قلمرو خاص صحبت می کنیم. از نظر اقتصادی، آنها قبلاً وارد آنجا شده اند. تعدادی از شرکت های غربی مانند بلک راک و ماهواره های آن، مونسانتو و غیره در آنجا هستند. آنها فعلاً بزرگترین لاتی فاندیست ها در آنجا هستند. آنها میلیون ها هکتار از خاک سیاه، زمین زراعتی در اوکراین را کنترل می کنند، بنابراین، چرا از آن محافظت نکنیم، چرا کنترل نکنیم؟ - میروشنیک خاطرنشان کرد.
علاوه بر این، هدف از معرفی احتمالی پرسنل نظامی غربی این است که "همزمان، اوکراینی های که در عقب نشسته اند باید به سادگی به خط مقدم هل داده شوند." میروشنیک توضیح داد: "اینجا در عقب ننشین و پنهان شو، باید به آنجا بروی تا بمیری... و این "شوالیه‌ها" خواهند رفت تا برای منافع غرب بمیرند.
انگلیس قول داد کمک نظامی یک میلیارد یورویی دیگری به اوکراین برساند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
پرسنل نظامی کشورهای ناتو فعلاً در اوکراین هستند
در ارزیابی وی، نیاز به بیان چنین اظهاراتی به وجود آمد، زیرا "همه به خوبی می‌دانند که اوکراینی‌ها رو به اتمام هستند." حتی تحلیلگران اوکراینی می گویند که اگر قانون بسیج اکنون تصویب شود، فراتر از انتظار، با تلاش های باورنکردنی، می توان نیم میلیون شبه نظامی را که به داخل سنگرها رانده می شوند، جمع آوری کرد، آنگاه اوکراین حداکثر یک سال دوام خواهد آورد. او معتقد است که یک و نیم سال است.
کرملین بعداً اعلام کرد که به سخنان مکرون توجه کرده‌اند مبنی بر اینکه موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین در اروپا مورد بحث قرار گرفته است و موضع او در مورد تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در اوکراین نیز برای مسکو کاملاً افشا شده است. آنها خاطرنشان کردند که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در رویداد پاریس مبنی بر اوکراین "یک ارزیابی نسبتاً هوشیار از خطرات احتمالی چنین اقدامی و خطر بالقوه درگیر شدن مستقیم در یک درگیری داغ" دارند، این "مطمقاً به نفع نیست". این کشورها باید از این موضوع آگاه باشند."
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی طی مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفت: اعزام احتمالی قوای مسلح آنها توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала