- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

امیدواری اوکراین به بسیج 330 هزار سرباز جدید

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинские солдаты на танке под Артемовском. Архивное фото
Украинские солдаты на танке под Артемовском. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع اوکراین امیدوار است، که از طریق بسیج 330 هزار پرسنل نظامی را جایگزین کند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز با اشاره به وزارت دفاع اوکراین گزارش داده است، که وزارت دفاع اوکراین انتظار دارد، از طریق بسیج فعال، 330 هزار پرسنل نظامی مستقر در منطقه جنگی را به صورت چرخشی جایگزین کند.
برپایه ای این داده ها، این وزارت امیدوار است که 330 هزار پرسنل نظامی را در منطقه جنگی جابجا کند. بقیه بسیج شدگان، بسته به شرایط، خسارات نیروهای مسلح اوکراین را جبران کرده و "نیازهای نظامی دیگر را برآورده خواهند کرد".
Военнослужащие РФ на рабочих местах в машине ПВО  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی 60 پهپاد اوکراینی بر فراز خاک روسیه
در اوکراین، بسیج عمومی از فیبروری 2022 اعلام شده است؛ مقام های این کشور در جذب ارتش با مشکلات جدی روبرو هستند. در پایان سال 2023، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی گفت، که درخواستی برای فراخوانی نزدیک به 500 هزار نفر دیگر به نیروهای مسلح دریافت کرده است. دولت در تهیه لایحه قوانین سختگیرانه بسیج سرعت بخشیده است. نخستین نسخه این سند در 25 دسمبر 2023 به رادا ارسال شد، اما باید برای بازبینی پس گرفته می شد. در تاریخ 7 فیبروری 2024، مجلس در اولین قرائت نسخه جدیدی از سند را تصویب کرد که در آن احضار الکترونیکی، امکان محدود کردن حقوق فراریان تا ممنوعیت حق رانندگی وسیله نقلیه و مسدودسازی حساب های بانکی وجود دارد.
هر گونه خدمات کنسولی به مردان بین 18 تا 60 سال مقیم خارج از کشور تنها در صورت داشتن مدارک ثبت نام نظامی ارائه می شود. تمام افرادی که مسئولیت خدمت سربازی را دارند و مشخص شده اند که تناسب اندام محدودی دارند، باید طی نه ماه تحت معاینه پزشکی دوباره قرار گیرند. این پروژه تعویق از بسیج را برای افرادی که تحصیلات عالی دوم دریافت می کنند لغو می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала