زاخارووا ابتکار جدید ضد روسی کمیسیون اروپا را "آخرین سرحد پوچی" دانست

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationسخنگوی وزارت خارجه روسیه
سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اقدامات اتحادیه اروپا علیه صادرات غلات از روسیه و بلاروس را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اوسولا فون در لاین رئیس اتحادیه اروپا برای افزایش عوارض بر محصولات غلات روسیه و بلاروس گفت: وضع تعرفه های گمرکی از سوی کمیسیون اروپا بر محصولات کشاورزی روسیه و بلاروس، وضعیت غذایی در جهان را بدتر از پیش خواهد کرد.
زاخارووا گفت: "آیا فون درلاین واقعا اینقدر نگران کشورهای گرسنه است؟ چنین اقداماتی چگونه به امنیت غذایی جهانی کمک خواهد کرد؟ نه، آنها فقط وضعیت غذایی را در جهان تشدید خواهند کرد که قبلاً توسط غرب به نقطه پوچ کشیده شده است."
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران اتحادیه اروپا از آمادگی برای افزایش عوارض بر محصولات کشاورزی صادراتی روسیه و بلاروس خبر داد.
او معتقد است که این اقدام باید از "بی ثباتی بازار اروپا" جلوگیری نموده و همچنین روسیه را از درآمد تجارت با اتحادیه اروپا محروم کند.
Уборка урожая зерновых в Новосибирской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
آماده شدن اروپا برای وضع مالیات بر واردات غلات روسیه و بلاروس
رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که اتحادیه اروپا می تواند تعرفه های 50 درصدی را برای واردات دانه های روغنی و محصولات آنها وضع کند. چنین اقدامی همانطور که اشاره شد می تواند منجر به افزایش قیمت شود. شایان ذکر است که اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل ترس از تاثیر منفی بر بازار جهانی مواد غذایی به طور کلی و کشورهای محروم از نظر اقتصادی، برنامه ای برای تحریم صادرات محصولات کشاورزی از روسیه ندارند.
در اروپا، اعتراضات کشاورزان چندین سال است که ادامه دارد - اولین مورد در سال 2019 در هلند در بحبوحه تشدید مقررات "سبز" در این کشور انجام شد. در سال 2023، اعتراضات به کشورهای دیگر سرایت کرد و تا پایان سال 12 کشور را در بر گرفت.
کشاورزان اروپایی به دلیل استانداردهای زیست‌محیطی اتحادیه اروپا اعمال شده در بخش کشاورزی، قرارداد سبز اتحادیه اروپا، رقابت غیرمنصفانه در پی جنگ اوکراین که منجر به حمایت از محصولات کشاورزی این کشور در اتحادیه شده است، استفاده از آفت‌کش‌ها، پیچیدگی سیاست مشترک کشاورزی، بوروکراسی و قیمت بالای سوخت دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала