مسکو: امیدوار به توافق بر سر کنوانسیون مبارزه با استفاده مجرمانه از فناوری اطلاعات هستیم

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر МИД РФ
МИД РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2024
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که در ماه مه تا جون، نیویورک میزبان نشست نهایی کمیته ویژه سازمان ملل در مورد توسعه کنوانسیون برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مقاصد مجرمانه خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو امیدوار است که در مرحله نهایی مذاکرات در ماه مه-جون سال جاری در نیویورک، نسخه نهایی معاهده بین‌المللی جامع برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی مورد توافق قرار گیرد
وزارت خارجه روسیه در مورد اهمیت این معاهده به اسپوتنیک گفت، "فقدان معاهدات جهانی تخصصی در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی، منجر به انفجار عظیم جرم و جنایت در فضای دیجیتال شده است."
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که "میلیون‌ها نفر از آسیب‌های اقتصادی جدی رنج می‌برند و دولت‌ها با حملاتی به زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی که از بلایای جدی که به دست بشر ساخته می شوند رنج می برند، مواجه هستند."
Обучение мобилизованных элитными подразделениями ВДВ на одном из полигонов в Запорожской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2023
علاقه مندی هند به پهپادها و فناوری های ضد پهپادی روسی
این وزارتخانه اعلام کرد: "علیرغم موقعیت غرب، روسیه به همراه همفکرانش، روی تصویب اولین سند تنظیم کننده همکاری بین المللی اجرای قانون در مبارزه با جرایم فناوری اطلاعات و ارتباطات حساب می کند."
وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که در سال 2019، روسیه شروع به ایجاد کمیته ویژه سازمان ملل برای تدوین اولین کنوانسیون جامع بین المللی در مورد مبارزه با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی کرد. این روند توسط 79 کشور عضو سازمان ملل حمایت شد.
قابل توجه است که آخرین کنوانسیون سازمان ملل متحد به ابتکار روسیه بیش از 20 سال پیش تصویب شد (کنوانسیون بین المللی مبارزه با اقدامات تروریسم هسته ای در سال 2005). همچین افزوده شد که این وزارتخانه در 27 مارچ یک نشست خبری جهانی در قالب ترکیبی برای هیئت های دیپلماتیک در مسکو در مورد این موضوع برگزار کرد.
این رویداد با حضور بیش از 50 کشور و بیش از 100 دیپلمات و کارشناس از سراسر جهان برگزار شد. شرکت کنندگان در آن در مورد مسائل مربوط به آماده سازی برای مرحله نهایی مذاکرات در سازمان ملل متحد در مورد تذوین یک کنوانسیون جهانی در مورد مبارزه با جرایم اطلاعاتی بحث و گفتگو کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала