گفت و گوی وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی و روسیه درباره ای وضعیت افغانستان

© Sputnik / The press service of the Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пленарном заседании СМИД "Группы двадцати" в Рио-де-Жанейро, Бразилия
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пленарном заседании СМИД Группы двадцати в Рио-де-Жанейро, Бразилия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی درباره ای وضعیت افغانستان گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و همکارانش از پنج جمهوری آسیای مرکزی درباره ای وضعیت آشفته در افغانستان و خطرهای همراه آن برای فدراسیون روسیه و کشورهای منطقه گفت و گو کردند.
ابراز نگرانی کشورهای آسیای میانه در مورد افغانستان توسط نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
ابراز نگرانی کشورهای آسیای میانه در مورد افغانستان توسط نماینده روسیه در سازمان ملل
به گزارش ویب سایت وزارت امور خارجه روسیه، دیدار لاوروف و همکارانش روز جمعه در مینسک انجام شد. در میان حاضران، افزون بر شخص لاوروف، مورات نورتلئو، رئیس وزارت امور خارجه قزاقستان، جن بیک کولوبایف، رئیس وزارت امور خارجه قرقیزستان، سراج‌الدین مهر‌الدین، رئیس وزارت امور خارجه تاجیکستان، بختیار سعیدوف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبیکستان و سردار محمددوردیف، معاون وزارت امور خارجه ترکمنستان حضور داشتند..
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "مسائل امنیتی منطقه در درجه نخست در چارچوب وضعیت آشفته در همسایه افغانستان و خطرهای در پیوند با آن برای کشورهای آسیای مرکزی و روسیه مورد توجه قرار گرفت.
همچنین این وزارت خاطرنشان می شود، که شرکت کنندگان در این نشست، یورش تروریستی در تالار شهر کروکوس را محکوم کردند و به طرف روسی تسلیت گفتند.
در پایان پیام این وزارت آمده است: "در این زمینه، وزیران به نفع گسترش مداوم همکاری بین روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در مبارزه سازش ناپذیر در برابر تروریسم بین‌المللی، از آن میان در ساختارهای چندجانبه مربوطه، از آن میان مرکز ضد تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع و سازمان همکاری شانگهای منطقه‌ای ساختارضد تروریسم گفت و گو کردند".
یادآوری می کنیم، که یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
سیاستگران می گویند، که با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، کارهای گروه های تروریستی در افغانستان و کشورهای همسایه این کشور افزایش پیدا کرده است.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала