کرزی: ترامپ به مردم افغانستان توهین کرد

© Sputnik / Alexandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: ترامپ به مردم افغانستان توهین کرد
کرزی: ترامپ به مردم افغانستان توهین کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا می‌گوید، “اظهارات ترامپ بازتاب مکنونات درونی رهبری امریکا در قبال مردم و کشور ما بوده و نشان می‌دهد که آن‌ها به زندگی و کرامت انسانی هیچ احترامی قایل نیستند”.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور امروز سه‌شنبه(۱اسد) در واکنش به اظهارت دونالد ترامپ در یک خبرنامه گفته است: “دو سال قبل حکومت امریکا با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی‌اش در خاک افغانستان، عدم حسن نیت‌اش را در قبال مردم افغانستان، حاکمیت ملی ما و ارزش‌های بشردوستانه به نمایش گذاشت”.

کرزی: رهبری روند صلح باید به دست افغان‌ها باشد - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: رهبری روند صلح باید به دست افغان‌ها باشد

او خاطر نشان کرده که مردم افغانستان از معاملات پنهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدین‌سو و به خصوص پس از شروع روند صلح نگرانی داشتند و ابراز نظرهای اخیر ترامپ در حضور نخست‌وزیر پاکستان، نشان می‌دهد که نگرانی مردم افغانستان در این راستا به جا بوده است.

کرزی این اظهارات رییس‌جمهور امریکا را توهین به مردم افغانستان دانسته و محکوم کرده است.

این واکنش حامد کرزی در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان گفته که اگر او بخواهد، می‌تواند در ظرف یک هفته در جنگ افغانستان برنده شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون انسان کشته شوند. او همچنان گفته که می‌تواند افغانستان را ظرف ده روز از کره زمین محو کند.

او در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که ترجیح می‌دهد که با پاکستان همکار شود تا امریکا به جای عملی "ویران کننده" پیروز این نبرد شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала