نبیل از صالح خواست به تیم انتخاباتی اش بپیودند

© Photo / Rahmatullah Nabilنبیل از صالح خواست به تیم انتخاباتی اش بپیودندد
نبیل از صالح خواست به تیم انتخاباتی اش بپیودندد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک نامه سرگشاده به امرالله صالح، معاون اول محمد اشرف غنی، تمامی انتقادهایی را که آقای صالح در چند سال گذشته از آقای غنی و نزدیکانش داشته است، یک به یک شمرده و از صالح میخواهد که پیش از آنکه صدای وطن دوستی ات در لجن زار مجازی برای همیش خاموش شود به دسته انتخاباتی وطن دوست بپیوند.

به گزارش اسپوتیک، به نقل از طلوع نیوز، آقای نبیل در این نامه، آقای صالح را برادر خطاب کرده است و نوشته است که اکنون به جای دیدارها باید از راه نامه نویسی با هم سخن گفت.

رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اتهام تازه رحمت الله نبیل علیه ارگ

در این نامه آقای نبیل به صالح نوشته است که در گذشته آقای غنی به تنگ نظری، یک جانبه نگری، فساد نظامند،دیکتاتوری و حتا وی را بی ریشه گفته گفته است و خود میداند که در وی حکومت اش تفرقه قومی را افزایش داد، میان مردم و حکومت را به میان اورد، باید از این دسته انتخاباتی جدا شود.

صغرا سعات- سخنگوی بنیاد تیفا در بارۀ این نامه چنین اظهار داشت:« این نامۀ که اقای نبیل به امرالله صالح نوشته است یک روش نو کمپاین در افغانستان است، به گونه مسالمت آمیز با یاد کردن مشکلات گذشته از تیم مقابل خود از انان می خواهد که کلیدی ترین فردش از گروپ آنان بیرون شود و به آنان بپیوندد.»

رحمت الله نبیل، صالح را یک متخصص امنیتی می داند و می گوید که وی به خوبی میداند که به علت وجود افراد غیر تخصصی در حکومت تلفات افراد ملکی و ناامنی ها نسبت به هر زمانی افزایش یافته است.

وی در این نامه نوشته است که معاون اول فعلی از شرکت در نشست ها کابینه و شورای امنیت ملی ممنوع شده است، اگر شما مانند وی تبعید و ترور شوید، و در انتخابات برنده شوید یا می توانید با وجدان تان گوه تکه تکه شدن مردم به قوم و سمت ها جداگانه باشید؟

رحمت الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری رحمت‌الله نبیل از شیوهٔ استخدام مقامات دولتی

آقای نبیل در نامه که در روزنامه اطلاعات روز چاپ شده است، گفته  است که اگر آقای صالح در این انتخابات با وی یکجا شود، می توانند به مشکلات کشور پایان بدهند.

مروه امینی- سخن‌گوی  فیفا گفت:«اینان از هرگونه کمپاینی که فکر می کنند برای برنده شدن شان کمک می کند استفاده می کنند،اما چیزی مه از تکت‌های انتخاباتی می خواهیم این است که مشروعیت و سلامت انتخابات را در نظر بگیرند.»

پیش از این امرالله صالح شانزده نامزد انتخابات ریاست جمهوری را به رقابت با دسته انتخاباتی محمد اشرف غنی دعوت کرده است.

آقای نبیل از امرالله خواسته است که اعتبار و شرف اش برای یک گروه چشم پاره و یک اقلیت خاین، از بین نبرد و برای حل مشکلات افغانستان به آنان بپیوندد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала