مارشال دوستم: تا من زنده‌ام توان محاصرۀ ارگ به هیچ کسی داده نمی‌شود

© Photo / R Dمارشال دوستم: تا من زنده‌ام توان محاصرۀ ارگ به هیچ کسی داده نمی‌شود
مارشال دوستم: تا من زنده‌ام توان محاصرۀ ارگ به هیچ کسی داده نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
معاون پیشین ریاست‌جمهوری امروز (چهارشنبه، 29 دلو) در مراسم یادبود از زادروز امیر علی‌شیر نوایی و ظهیرالدین محمدبابر در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان سخن زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست‌جمهوری گفت که طالبان با افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدف‌مند نمی‌توانند امارت اسلامی را حاکم کنند و باید از فرصت‌های پیش‌آمده استفادۀ درست کنند.

دوستم: وطن و حاکمیت در خطر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
دوستم: وطن و حاکمیت در خطر است

به گفتۀ مارشال دوستم، طالبان روابط خود را با القاعده نگه داشتته و خشونت‌های‌شان را افزایش داده‌اند. او می‌افزاید که هم‌اکنون نصرالدین، نواسۀ اسامه بن‌لادن؛ سیف‌الدین حقانی، پسر سراج‌الدین حقانی؛ جمعه‌بای، معاون طاهر یولداش در بالامرغاب ولسوالی غورماچ فاریاب و بی‌بی‌ مکرمه، دختر طاهر یولداش در بدخشان فعالیت دارند.

آقای دوستم می‌گوید، طالبان برای سقوط هواپیماها در جست‌وجوی جنگ‌افزارهای پیش‌رفته‌اند. به گفتۀ او، طالبان در این اواخر در ولایت سرپل به پهپادها دست یافته‌اند و تأسیسات دولتی را هدف قرار می‌هند. به گفتۀ معاون پشین ریاست‌جمهوری، از نظام جمهوریت که مطابق خواست و ارادۀ مردم روی‌کار آمده است، پشتی‌بانی می‌کند و در برابر هر تهدیدی که خلاف نظام جمهوریت است، ایستاده‌گی می‌کند.

وی در واکنش به گفته‌های اخیر گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی ایستاده‌گی کرده می‌گوید، در موجودیت او توان محاصرۀ ارگ به هیچ‌ کسی داده نمی‌شود.

معاون پیشین ریاست‌جمهوری تأکید می‌کند، در صورت بروز هر مشکلی برای دفاع از جمهوریت و نظام کنونی با 4 هزار جنگ‌جو به کابل می‌رسد و به حکمتیار اجازۀ برهم‌زدن نظم و آرامش مردم کابل را نمی‌دهد.

آقای دوستم در بخشی از گفته‌هایش به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور می‌دهد که در برابر طالبان از ترحم کار نگیرند و پاسخ هر حملۀ آن‌ها را بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала