عربي Sputnik
نیژنی نووگورود
به نیژنی نووگورود، پایتخت منطقه ولگا با گذشته ای مرموز و آینده ورزشی، محل برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 خوش آمدید
یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه، نیژنی نووگورود، در سال 1221 در نقطه تلاقی دو دریا - والگا و اوکا توسط شهزاده یوری "گئورگی" فسیولود به عنوان مرجع دفاع از سرحدات شرقی تاسیس شد‪.


‫4: اما افسانه های مردمی در مورد منشاء نیژنی نووگورود چنین می گوید‪:

پادشاه روس به دریای ولگا رفت و در کوههای دجاتیو متوقف شد، جایی که او موردوویایی ها را دید که بت پرست بودند. پادشاه روس به خدمتگارانش دستور داد که به بزرگان موردوویایی ها بشکه های از طلا و نقره هدیه دهند. و آنها در پاسخ به قدردانی از هدیه های پادشاه ظرف های پر از نان، عسل و نمک را به پادشاه فرستادند. اما، فرستاده های جوان موردوویایی، در طول راه خسته شدند و تمام نان، نمک و عسل را خوردند و برای اینکه هیچ کس آگاه نشود در ظروف ریگ و خاک را ریخته و آن را به پادشاه روس فرستادند‪.

پادشاه با قدردانی هدایا را پذیرفت و از آنها سپاسگذاری کرد: "از شما سپاسگذارم که زمین های موردوویای خود را به دست من سپردید"، زیرا فکر کرد که موردوویایی ها جایداد خود را به او داده اند. و پادشاه با پاشیدن ریگ ها در امتداد دریا پیش رفت: جایی که یک مشت ریگ می پاشید، شهر آباد می شد و جایی که مقدار کمتر می پاشید قریه‪...

به این ترتیب در سرزمین موردوویایی ها مردمان روس و در سواحل والگا و اوکا "شهر جدید" پیدا شد که بعداً ،یا به دلیل این که این شهر در سرزمین های پایین از "شهر نووگورود بزرگ" که در اواسط قرن نوزدهم تاسیس شده بود و یا هم به دلیل این که شهر در قسمت پایین تر از رودخانه واقع بود "نیژنی نووگورود" نامیده شد‪.
©Sputnik/ اولین موتر روسی که توسط یاکولیف و فریس ساخته شده بود، در نمایشگاه صنعتی و هنری روسیه در نیژنی نووگورود طراحی شده است. 1896 عکاسی ام.پ. دیمیتریف
©Sputnik/ تولید پست کارتهای شروع قرن بیستم با تصویر نمایشگاه بازارنیژنی نوورود از کلکسیون ام.آ. بلینوف آغاز شد
©Sputnik/ دریای والگا در نزدیکی شهر نیژنی نووگورود. تصویر ام. دیمیتریف‪(1948-1858) 
در آغاز قرن نوزدهم، زمانی که نیژنی نووگورود به نوعی مرکز تجارتی کشور تبدیل شد، شهر را نمونه "کاری روسیه" نامیدند. در آنزمان، بازار نیژنی نووگورود چنان تاثیری در تجارت سراسر کشور داشت که قیمت کالا در نووگورود قیمت کالا در کشور را تعیین می کرد‪.

اعمار ساختمان مهم "مهمان خانه" برای بازار شهر، به معمار اگوستین بیتانکور که تا آن زمان موفق به ساختن مانیژ مسکو و بعداً بخش تخنیکی کلیسای معروف ایساکوفسکی را ساخته بود ،سپرده شد‪.

در دوره های شوروی، از 1932 تا 1990، نیژنی نووگورود، به افتخار ماکسیم گورکی نویسنده متولد این شهر، گورکی نامگذاری شد‪.

   

اماکن دیدنی
جاده پیاده اصلی شهر- بولشایا پوکروفسکایا تقریباً هیچ وقت خالی نیست: در تمام روز و شب گردشگران در حال قدم زدن در امتداد آن و لذت بردن از زیبایی ساختمان های معماری و خرید سوغات از فروشندگان خوش طبع می باشند. شهروندان نیژنی نووگورود نیز با خرسندی وقت شان را آنجا میگذرانند‪.

در جاده بولشایا پوکروفسکایا یکی از قدیمی ترین تئاتر های روسیه موقعیت دارد - تئاتر دراماتیک دانشگاه ایالتی نیژنی نووگورود ، بنام ماکسیم گورکی .تئاتر دراماتیک نیژنی نووگورود یگانه جایی بود که برروی ستیژ آن از سال 1901 تمام نمایشنامه های گورکی و داستان های او نمایش داده می شد‪.

یکی دیگراز معماری های دیدنی محلی که به سبک روسیه جدید اعمارشده ، ساختمان بانک دولتی است‪.
©Sputnik/Yuriy Somov/ ساختمان بانک دولتی نیژنی نووگورود. معمار و.پاکروفسکی‪1913 -
©Sputnik/Varvara Gert'e/ اکادمی تئاتر دراماتیک دولتی شهر نیژنی نووگورود به نام ماکسیم گورکی
©Sputnik/Varvara Gert'e/ بنای یادبود ن.ا.دوبرلیوبوفسکی در نیژنی نووگورود
مجسمه های آهنی این جاده بسیار معروف است ، نخستین مجسمه گردشگران را به تحسین از زیبایی های این شهر باستانی دعوت می کند. کمی دورتر از آن مجسمه های عکاس در حال عکاسی سگ، پاک کننده کفش، خانم با دوست خود، دختری در مقابل آیینه، دروازه بان، ویولونیست قرار دارند. در نزدیکی فروشگاه "صنایع هنری دستی" مجسمه معلم که با یک پسرک نشسته است جلب توجه می کند، تاجر خوش خلق نیژنی نووگورود شما را قدم زدن در امتداد جاده دعوت می کند و در نزدیکی مرکز ارتباطات مجسمه پسته رسان با بایسکل قرار دارد. مجسمه پشک که در پرده ساختمان گیر مانده است. اما "بز شوخ" معروف ترین مجسمه شهر است. ساکنان محلی نیژتی نووگورود معتقد اند که اگر شما بر آن بالا شوید و شاخ های او را مالش دهید، تمام آرزو های شما برآورده خواهد شد‪.

جاده بولشایا پاکروفسکایا تمام میدان ها و اماکن دیدنی شهر را با هم متصل می سازد‪.
©Sputnik/Varvara Gert'e/ مجسمه "بز شوخ" در نیژنی نووگورود
©Sputnik/Mikhail Beznosov/ بنای یادبود خوانندگان در نیژنی نووگورود
©Sputnik/Mikhail Beznosov/ بنای یادبود از نانوای معروف نیژنی نووگورود
کرملین نیژنی نووگورود افتخار اصلی این شهر است. کرملین در ابتدای قرن شانزدهم در برابر محافظت از حملات تاتار ها ساخته شد. دیوار دو کیلومتری این قلعه با سیزده برج تقویت شده، اما امروز فقط تنها دوازده عدد از برج ها باقی مانده است‪.

کرملین با افسانه های بیشمار مرتبط است. در دیوار کاخ کرومسلاو یک دختر یکجا با سطل های آب زنده به گور شده است تا دیوار های کاخ مستحکم تر باشند‪.

همچنین گفته شده است که در جایی از دیوارهای کرملین "لیبریا" (کتابخانه) ایوان گروزنی مخفی شده است. با این حال، هیچ اثری از آن وجود ندارد، و تاکنون هیچ مجموعه ای از کتاب ها یافت نشده است. طرفداران افسانه ها به دلیل پیچیدگی زمین و نزدیکی آب های زیرزمینی به گونه نا موفق به جستجوی آنها می پردازند‪.
©Sputnik/Oleg Zoloto/ نمای کرملین نیژنی نووگورود
©Sputnik/Ekaterina Chesnokova/ برج کرملین نیژنی نووگورود
©Sputnik/Ekaterina Chesnokova/ گالری بر روی دیوار کرملین نیژنی نووگورود
©Sputnik/Evgenya Novozhenina/ پله های چکالوف در نیژنی نووگورود
از کرانه دریایی نیژنی نووگورود می توان خود را به بانک دریای ولگا بر روی نردبان مشهور "چکالوف" رساند. این هم یکی از اماکن دیدنی و نشانه های محلی دیگر این شهر است ، کارت توریستی برای شهر: راه پله از 442 بخش به صورت عدد 8 و در تقاطع خطوط و سیستم ها برای مشاهده، ایجاد شده است که در آن شما می توانید از منظره زیبای دریا لذت ببرید و استراحت نمایید‪.

این نردبان به افتخار پیروزی در نبرد استالینگراد در سال 1943 ساخته شد‪.

   

ورزشگاه "نیژنی نووگورود‪"
نیژنی نووگورود از جمله شهرهایی است که در آن مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 برگزار خواهد شد. در استادیوم ورزشی "نیژنی نووگورود"، واقع در مسیری که دریای اوکا به ولگا می ریزد، شش مسابقه، از جمله مسابقات 1/8 و 1/4 و نهایی برگزار میگردد‪.

بنابر مفکوره معماران ساختمان ورزشگاه جدید، طبیعت شهر نیژنی نووگورود: آب و باد را تجسم می دهد. سقف ورزشگاه با پانل های آبی شفاف، و سفید رنگ و داخل ورزشگاه با چوکی های همان رنگ تزئین شده است‪.

در زمان برگزاری جام جهانی 2018، ورزشگاه گنجایش 45 هزار مهمان را دارد. پس از اتمام جام جهانی، می توان از آن به عنوان یک مجموعه چند منظوره برای برگزاری کنسرت ها، و نمایشگاه های مختلف استفاده کرد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

   

چگونه به نیژنی نووگورود برسیم
با طیاره: پرواز ها به میدان هوایی بین المللی استریگنو در نیژنی نووگورود صورت میگیرند. پرواز از مسکو تا نیژنی نووگورود فقط یک ساعت را در بر می گیرد‪.

در ریل: زمان سفر از پایتخت روسیه با ریل از سه و نیم تا هفت ساعت است‪.

به وسیله بس: از ایستگاه بس از مسکو تا نیژنی نووگورود، می توان در شش تا هشت ساعت رسید‪.