عربي Sputnik
ولگاگراد
به شهر- قهرمان ولگاگراد، محل برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 فیفا خوش آمدید
این شهر در ساحل دریای بزرگ روسیه ولگا موقعیت دارد، در طول زمان این شهر به یک مرکز بزرگ صنعتی و تجارتی منطقه تبدیل شد و چندین بار نام این شهر تغییر کرد، حالا ولگاگراد بیش از 70 سال است که به عنوان محل نبرد خونین و شکست در دوره جنگ دوم جهانی مشهور شده است‪.


قلمرو معاصر ولگاگراد برای نخستین بار در یادداشت های تاریخی به نام تزاریسین در سال 1589 ذکر شده است. نام این شهر از دریای تزاریسا که بالاخره به دریای ولگا می‌ریزد، گرفته شده بود‪.

در آغاز قرن بیستم در تزاریستین بیش از 230 کارخانه و فابریکه وجود داشت. بنابراین، این شهر تجارتی ترانزیتی به تدریج تبدیل به یک مرکز صنعتی و شرکت های زیادی صنعتی شد، که تا اکنون همینطور باقی مانده است‪.
در سال 1925 در جریان مبارزات جمعی برای تغییر اسکان، به افتخار خدمات استالین در دفاع از شهر در جریان جنگ میهنی نام شهر از تزاریستین به استالینگراد و دریای تزاریس به پیونیرکا تغییر داده شد‪.
از جولای 1942 تا فبروری 1943 در حومه و خود شهر یکی از مهمترین جنگ های جنگ جهانی دوم صورت گرفت که تبدیل به لحظه محوری جنگ تبدیل شد‪.

©Sputnik/Zelma/ نبرد استالینگراد. حمله به خانه ها. نومبر 1942
©Sputnik/Alexander Mokletsov/ نبرد برای استالینگراد. یکی از طیاره‌های سرنگون شده هیتلر در ویرانه های شهر
©Sputnik/ استالینگراد در آتش. جنگ بزرگ میهنی (1941-1945)
©Sputnik/Zelma/ بریدمل پاول گلدبرگ، فرمانده یک دسته از تفنگداران نظام پیاده 241، بخش 95 لشکر پیاده نظام در جریان نبرد استالینگراد
نبرد استالینگراد، که بزرگترین جنگ روی زمین در تاریخ بشر شمرده می شود، 200 روز طول کشید. در این جنگ نزدیک به 1.5 میلیون یا نزدیک به یک چهارم تمام سربازان آلمانی در برابر اردوی شوروی کشته، زخمی، دستگیر و یا ناپدید شدند. شمار تلفات نیروهای شوروی هم برابر با آنها بود و شهر کاملاً ویران شده بود‪.

پس از جنگ ولگاگراد بازسازی شد و مردم در آنجا ساکن شدند، اما همچنان سیستم پلانگذاری خطی آن همچنان باقی ماند. با این هم، بخش ساحلی از وجود بناهای صنعتی و انبارهایی که مناطق مسکونی را از دریا جدا می کردند، پاک شد‪.
ولگاگراد مدرن که این نام را در سال 1961 بدست آورد، بزرگترین شهر در بخش شرقی منطقه ولگا است که در ساحل ولگا تقریبا به طول 90 کیلومتر قرار دارد‪.


اماکن دیدنی
مجسمه یادبود و بنای یادبود "سرزمین مادری!" در مامایف کورگان، جایی که جنگ های شدید در طول نبرد استالینگراد رخ داد. دید اصلی ولگاگراد از تمام قسمتهای شهر قابل مشاهده است: تنها ارتفاع این مجسمه 85 متر می باشد‪.

این بنای یادبود در دهه 1960 تحت هدایت مجسمه ساز ایوگنی ووچتیچ ساخته شده و از عناصر مجسمه سازی، معماری و طبیعی مختلف ترکیب شده است. در این جا یک سالن نمایشگاه، یک گورستان یادبود نظامی و کلیسای همه مقدسان وجود دارد. 200 پله - با توجه به تعداد روزهای نبرد استالینگراد – تا پای بنای اصلی مامایف کورگان پیش می رود‪.

©Sputnik/Kirill Braga/ گل در کنار مجتمع یادبود "مامایف کورگان" در ولگاگراد در جشن روز پیروزی
©Sputnik/Kirill Braga/ گلها در تالار افتخارات نظامی در مامایف کورگان در ولگاگراد در جشن هفتادمین سالگرد پیروزی نیروهای شوروی در نبرد استالینگراد
©Sputnik/Evgenya Novozhenina/ ارائه نمایشگاه چند رسانه ای به مناسبت 72 همین سالگرد پیروزی نبرد استالینگراد، در موز "نبرد استالینگراد" در ولگاگراد
©Sputnik/Evgenya Novozhenina/ مدل شهر استالینگراد (ولگاگراد)، در موزیم خاص "نبرد استالینگراد" در ولگاگراد در یک نمایشگاه چند رسانه ای به مناسبت 72 همین سالگرد پیروزی در نبرد استالینگراد ارائه شده است
©Sputnik/Evgenya Novozhenina/ گارد احترام در مراسم رسمی به مناسبت جشن 72 همین سالگرد پیروزی نیروهای شوروی بر نیروهای فاشیستی آلمانی در نبرد استالینگراد، که در مجتمع یادبود مامایف کورگان در ولگاگراد برگزار می شود
موزیم-چشم انداز "نبرد استالینگراد"، واقع در مرکز شهر، در ساحل ولگا است، که بازگوی مهم ترین نبرد استالینگراد در طول جنگ جهانی دوم است. این مجموعه شامل یک موزیم-چشم انداز، یک ساختمان آسیاب تخریب شده (تنها ساختمان باقی مانده در این منطقه) و نمایش‌های تجهیزات نظامی در فضای باز است‪.

این چشم انداز-بزرگترین پارچه نقاشی در روسیه است که مساحت آن نزدیک به 2 هزار متر مربع می رسد، و این چشم انداز درباره مرحله نهایی نبرد استالینگراد، عملیات "حلقه"، که به تاریخ 26 جنوری سال 1943 انجام شد، معلومات می دهد. همچنین در موزیم سلاح، نقشه ها، مدال ها، لباس ها، عکس ها و ویژگی های نظامی که تا امروز باقی مانده به نمایش گذاشته شده است‪.
©Sputnik/Alexey Filippov/ موزیم- چشم انداز "نبرد استالینگراد" (از سمت چپ) و ساختمان یک کارخانه بخار ویران شده در جریان نبرد استالینگراد در دوران جنگ بزرگ میهنی 1941-1945 (در مرکز) ولگاگراد
©Sputnik/Alexey Filippov/Sergey Mamontov/ موزیم-چشم انداز "نبرد استالینگراد" در ولگاگراد
یکی از جاذبه های ولگاگراد یک خط غیر معمول از موتر برقی با سرعت بالا است، که تا حدی نظر به استانداردهای مترو ساخته شده است. بیشتر ایستگاه های موتر برقی با سرعت بالا از سر زمین است، با این حال، 6 ایستگاه در مرکز شهر زیرزمینی هستند‪.

قدم زدن در مرکز شهر نیز برداشت خوب می دهد، زیرا در ولگاگراد پارک ها و چهار راهی ها، آثار تاریخی و ترکیب مجسمه های این محیط به سبک زیبای استالینی تزئین شده است‪.

©Sputnik/Kirill Braga/ موتر برقی با سرعت بالا در ایستگاه "یلشانکا" در ولگاگراد
©Sputnik/Vladimir Fedorenko/ نیروگاه برق آبی ولگا (HPP) نزدیک ولگاگراد
اگر زمان و توانایی دارید، می توانید به سد نیروگاه برقی آبی ولگا، مرکزی که در سال 1961 راه اندازی شد و هنوز هم چشمگیر که همچنان به عنوان بزرگترین سد در قلمرو روسیه و اروپا باقی مانده است. در بخش مقابل شهر در ابتدای کانال ولگا - دون، یک بنای تاریخی ولادیمیر لینن که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین بنای تاریخی شخصیت های تاریخی جهان ثبت شده است، قرار دارد‪.

   

"ولگاگراد آرنا"
در سال 2018 در ولگاگراد چهار مسابقه از مرحله گروهی برگزار خواهد شد. ورزشگاه جدید در پای مجتمع یادبود "مامایف کورگان" واقع شده است‪.

این نخستین ورزشگاه در روسیه است که با ساختارهای قدیمی باقی مانده است. این مجتمع براساس محاسبات گنجایش همزمان حدود 45 هزار تماشاچی را دارد، این ورزشگاه دارای چترباز بالای محوطه میدان و یک میدان طبیعی مجهز با سیستم گرمایشی است‪.

به گفته معماران نماد این میدان، آتش بازی جشنی را به یاد خواهد می‌آورد، و میدان تاریخ "پیروزی" شهر را انعکاس می دهد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

چگونه به ولگاگراد برسیم
توسط طیاره: هر روز چندین پرواز از مسکو به میدان هوایی آن صورت می گیرد. علاوه بر این، پرواز مستقیم برنامه ریزی شده به سن پترزبورگ و یکاترینبرگ هم وجود دارد‪.

توسط ریل: از طریق ایستگاه راه آهن ولگاگراد-1 ریل از مسکو، سنت پترزبورگ، روستوف نه دانو، یکاترینبرگ و بسیاری از شهرهای دیگر وجود دارد. با این حال، مسیر راه آهن زمان زیادی را می گیرد. ریل از مسکو الی ولگاگراد حدود 20 ساعت سفر می کند و از سن پترزبوگ بیشتر از یک شبانه روز‪.