عمر متین می خواست که امریکا بمباران را در افغانستان متوقف کند

© REUTERS / Omar Mateen via Myspace/Handoutعمر متین می خواست که امریکا بمباران را در افغانستان متوقف کند
عمر متین می خواست که امریکا بمباران را در افغانستان متوقف کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متین که مظنون به همکاری با داعش بود در لیست افراد تحت نظر پلیس آمریکا نیز قرار داشته است

عمر متین مهاجم اورلاندو در زمان تماس با مامورین نجات 911 گفت که این جنایت را انجام داده تا امریکا بمباران به کشورش را خاتمه دهد. این مطلب را واشنگتن پست به نقل از شاهد این حادثه با نام پیشنس کارتر منتشر کرد.

همانطور که این روزنامه خاطر نشان می کند ، دختر 20 ساله با دوستان خود در توالت کلوپ Pulse به دام افتاده بود. کارتر می گوید: " تمام کسانی که در توالت بودند می توانستند بشنوند که او با خدمات 911 تلفنی صحبت می کند و او این کار را می کند برای آنکه می خواهد آمریکا کشورش را بمباران نکند. " مشخص نیست که چه کشوری مد نظرش بوده است.

متین شهروند امریکایی که اصالتی افغانستانی دارد با 29 سال سن مجری این عملیات بود. وی در شب شنبه به واسطه شغلش یعنی مامور امنیتی ویژه مجوز حمل اسلحه داشت، زمانی که کلوب در محاصره پلیس قرار گرفت در تماس با پولیس وابستگی خود به داعش را اعلام کرد. متین پیش از این از سوی پولیس فدرال به دلیل اینکه مظنون به ارتباط با جریان‌های افراطی بود مورد بازجویی قرار گرفته بود.

Orlando Gunman Omar Mateen - اسپوتنیک افغانستان
عمر متین دو بار به حج رفته بود

متین که مظنون به همکاری با داعش بود در لیست افراد تحت نظر پلیس آمریکا نیز قرار داشته است.
سخنگوی وزارت داخله عربستان اعلام کرد که عامل تیراندازی به کلوبی همجنس گرایان در اورلاندو در سال‌های 2011 و 2012 دو بار برای ادای مناسک حج عمره به عربستان سفر کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала