چرا پنتاگون به نقشه جدید اروپا نیاز دارد؟

CC0 / / چرا پنتاگون به نقشه جدید اروپا نیاز دارد؟
چرا پنتاگون به نقشه جدید اروپا نیاز دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون در تلاش ایجاد نقشه های جدید برای اروپا است تا از آن برای انتقال نیروهای نظامی به شرق استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده پیمانکارانی را استخدام می کند که می توانند اطلاعات مربوط به کارتوگرافی در مورد اکثر کشورهای اروپایی را ارائه کنند و پنتاگون آماده است در بدل این خدمت برای آنها 50 میلیون دالر پرداخت کند.
چرا پنتاگون نیاز به نقشه های دقیق مناطق، جاده ها، شهرک ها، آب و برق ساختر های زیرزمینی اروپا دارد؟
ارتش امریکا به همه چیز ابراز علاقه می کنند. فوتوگرام هواپیمایی، استیوماکت ها، نقشه های زمین شناسی، الگوهای استفاده از زمین و ارتباطات زیرزمینی، از جمله شبکه های برق، داده های توپوگرافی، کنترل و اندازه گیری و نظرسنجی های کاداستر — هم بصورت الکترونیکی و هم کاغذی. آنها همچنین میل دارند به پایگاه داده های نقشه برداری موجود دسترسی داشته باشند. پنتاگون نسبت به 31 منطقه در کشور های اروپایی ابراز علاقه نموده است و در فهرست موجودی بلاروس، مولداوی و روسیه شامل نیستند اما اوکراین و گرجستان موجود است.  

کشتی کوماندوی بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
بزرگترین بودجه وزارت دفاع امریکا امضا شد

تا هنوز روشن نیست که هدف پنتاگون که قصد دارد مبلغ هنگفتی پول رادر بدل دسترسی به انواع مختلف نقشه های اروپا پرداخت کند چیست و این اهداف در سند منتشره در سایت وزارتخانه ذکر نشده است. تنها گفته می شود که از این نقشه ها برای برنامه ریزی اولیه استفاده خواهد شد.
به عقیده یوری بیالی معاون رئیس بنیاد بین المللی «مرکز خلاق تجربی» روسیه، انتشار این اعلامیه مشخص گویای آن است که ایالات متحده تصمیم گرفته است بطور جدی به مدرنیزه کردن زیرساخت ارتباطاتی اروپا بپردازد که قادر نیست بخوبی از عهده نقل و انتقال نیروهای ناتو برآید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала