رد اظهارات اوباما درباره “قدرت منطقه‌ای” روسیه

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisرد اظهارات اوباما درباره “قدرت منطقه‌ای” روسیه
رد اظهارات اوباما درباره “قدرت منطقه‌ای” روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آلمانی در یک مقالۀ نوشته است که مسکو موفق به رد سخنان رئیس‌جمهور پیشین امریکا شد، که چهار سال پیش روسیه را "قدرت منطقه‌ای" نامیده بود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه F.A.Z، در مقالۀ نوشته است که روسیه موفق به رد سخنان باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا شد، که در سال 2014 روسیه را "قدرت منطقه‌ای" نامیده بود.

نشر اظهارات گفته ناشده اوباما درباره روسیه توسط واشنگتن پست - اسپوتنیک افغانستان
نشر اظهارات گفته ناشده اوباما درباره روسیه توسط واشنگتن پست

‎این نشریه به نتایج مرکز تحقیقات واشنگتن اشاره کرده که بر اساس آن در سال‌های اخیر نفوذ روسیه در عرصه بین‌المللی تنها رشد کرده است. بر اساس نظر سنجی که از ماه می تا اگست سال 2018 در 25 کشور جهان انجام شد، 42 درصد از پاسخ دهندگان به این باور بودند که روسیه در مقایسته با دهه گذشته اثر خود را در جهان افزایش داده است. در عین حال 28 درصد هیچ تغییری را در این عرصه متوجه نشدند و تنها 19 درصد به باور بودند که اثر و یا نفود روسیه در جهان کاهش یافته است.
این روزنامه می‌نویسد که رشد و نفوذ مسکو را در اروپا، امریکای شمالی و خاورمیانه و کشورهای که به‌طور مستقیم با روسیه ارتباط برقرار می‌کنند به رسمیت شناخته اند. در عین حال اسرائیل و یونان بیشتر به اثر و نفوذ روسیه در جهان باور دارند که در آن کشورها 65 درصد به نفوذ روسیه در جهان موافق اند.
پیش از این، در سال 2014 میلادی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا روسیه را "قدرت منطقه‌ای" نامید که در واقع هیچ نقشی در حل و فصل اوضاع ندارد، ولی بعد اعتراف کرد که روسیه یک ابرقدرت تاثیرگذار در جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала