چین و آمریکا ویدئو کنفرانس کشور های عضو G20 را مختل کردند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر چین و آمریکا ویدئو کنفرانس کشور های عضو G20 را مختل کردند
چین و آمریکا ویدئو کنفرانس کشور های عضو G20 را مختل کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا و چین ارتباط ویدئویی رهبران کشورهای عضو گروه 20 را با اختلاف نظر درباره سازمان بهداشت جهانی مختل کردند.

به گزارش اسپوتنیک، South China Morning Post  نوشت، در آغاز جلسه ویدیویی رهبران گروه 20 واشنگتن اصرار داشت که سازمان بهداشت جهانی از اقدامات خود در نخستین روز های شیوع ویروس کرونا حساب دهی کند، در حالی که چین با این پیشنهاد مخالفت خود را ابراز داشت.               

در نتیجه ، ویدئو کنفرانس در آخرین لحظه لغو شد. به گفته منابع این نشریه ، در صورت دستیابی آمریکا و چین به یک توافق احتمال دارد این کنفرانس در آینده نزدیک انجام شود.

 پیشنهاد پمپئو برای حفظ بخشی از کمک ها به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد پمپئو برای حفظ بخشی از کمک ها به سازمان بهداشت جهانی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن انتقاد دوباره از چین به علت عدم اطلاع رسانی درست در مورد شیوع کرونا این کشور را متهم به پنهان کاری در مورد خطرات بیماری  COVID-19 کرد.

دونالد ترامپ هفته گذشته از قطع کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان خبر داد. رئیس جمهور آمریکا در توجیه این اقدام خود مدعی شد سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق نبوده و باید پاسخگو باشد. ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، در روز‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات لفظی قرار داده است.

رئیس‌ جمهور آمریکا همچنین طی روز‌های اخیر چندین بار سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده است. تصمیم دولت ترامپ در قطع کمک‌های مالی به این سازمان با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها در جهان مواجه شده و اکثر کشور‌ها از آن انتقاد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала