واکنش منفی امریکا درباره ساخت واکسن کرونا توسط روسیه

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش منفی امریکا درباره ساخت واکسن کرونا توسط روسیه
واکنش منفی امریکا درباره ساخت واکسن کرونا توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر بهداشت امریکا در واکنش به ساخت واکسن ضد کرونا گفت، این که کدام کشور در ساخت واکسن کرونا در جایگاه نخست باشد، مهم نیست بلکه ایمنی و موثر بودن آن برای مردم امریکا و دیگر نقاط جهان مهم است.

داوطلبی رئیس جمهور فیلیپین برای تزریق واکسن روسی  - اسپوتنیک افغانستان
داوطلبی رئیس جمهور فیلیپین برای تزریق واکسن روسی 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، به دنبال اعلام روسیه در زمینه تأیید و ثبت نخستین واکسن ضد کرونا ، وزیر بهداشت و برخی دیگر از مقامات امریکا  پش از ظهر سه شنبه به وقت کابل واکنش نشان دادند.

الکس آذر وزیر بهداشت و خدمات انسانی امریکا که قصد سفر به تایوان را دارد در پاسخ به خبرنگار شبکه خبری «ای بی سی نیوز»  در این زمینه گفت، اینکه کدام کشور در ساخت واکسن کرونا در جایگاه نخست باشد، مهم نیست بلکه ایمنی و موثر بودن آن برای مردم امریکا و بقیه نقاط جهان مهم است.

این مقام ارشد امریکایی در ادامه گفت، مهم این است که اطلاعات شفافی در زمینه ایمنی و اثر این واکسن در اختیار باشد. وزیر بهداشت امریکا مدعی شد که ایالات متحده 6 واکسن در دست توسعه در اختیار دارد.

کلین کانوی از سخنگویان کاخ سفید نیز با ابراز تردید در زمینه ساخت واکسن کرونا از سوی روسیه مدعی شد: «استانداردهای امریکا بسیار دقیق‌تر هستند».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت که وزارت بهداشت کشورش اولین واکسن کرونا در جهان را تأیید کرده است.

یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین ضمن اعلام این خبر گفته که دختر او نیز این واکسن را تزریق کرده است. این واکسن که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی «گامالیه» ساخته شده است، امروز (سه شنبه) از سوی وزارت بهداشت روسیه مورد تأیید قرار گرفت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала