Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جدایی «لیونل مسی» از بارسا؛ واقعیت یا تاکتیک سیاسی برای واردکردن فشار بر لالیگا

© REUTERS / RAFAEL MARCHANTEمسی
مسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
عضو شوید
بسیاری‌ها به این باورند که خبر جدایی مسی از بارسلونا در واقع تلاشی برای تحت فشار گذاشتن تباس و لالیگا برای لغو قرارداد با شرکت «cvc» است.

به گزارش اسپوتنیک، در پی انتشار بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در مورد اینکه لیونل مسی مجبور به ترک باشگاه بارسلونا به دلیل «موانع مالی» است، بعضی از هواداران بارسا امیدوارند که این حرکت باشگاه یک بلوف و تاکتیک سیاسی برای تحت فشار قراردادن مدیران لالیگا جهت تغییر در تصمیماتشان است.

لیونل مسی Soccer Football - La Liga Santander - Real Madrid v FC Barcelona - Estadio Alfredo Di Stefano, Madrid, Spain - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
مکالمه مسی و پوچتینو؛ پی‌اس‌جی برای جذب ستاره آرجنتینی دست به‌کار شد

در حالی که این خبر تبدیل به بمب رسانه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی شد، بعضی‌ها هم به تئوری توطئه روی آورده و ایده‌هایی در مورد اینکه چه ماجرایی پشت پرده این اتفاق وجود دارد، مطرح کردند. تونی خوانمارتی، خبرنگار روزنامه «اسپورت» که روزنامه حامی باشگاه بارسلونا نیز به شمار می‌رود در توئیتی نوشت: «تحت فشار قرار دادن تباس. بازی ادامه دارد.»

خیلی‌ها متعقدند خبر جدایی مسی از بارسلونا در واقع تلاشی برای تحت فشار گذاشتن تباس و لالیگا برای لغو قرارداد با شرکت «cvc» است. اگر این جنگ ابعاد رسانه‌ای گسترده‌تری بیابد و مخالفت‌های علیه تباس بیش‌تر شود، بارسلونا پیروز این نبرد می‌شود و حتی با وجود فسخ قرارداد و نبودن پول زیاد در بساط بارسلونا، مسی تمدید می‌کند. البته این‌ها فقط گمانه‌زنی است و تا تحقق واقعیت باید چند روزی صبر کرد.

Spanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
پایان کار لیونل مسی در بارسا؛ جلسۀ سرنوشت‌ساز رییس تا ساعاتی دیگر

حالا در فضای مجازی بحث بر سر این است هم تباس و هم لاپورتا از اهمیت حضور لیونل مسی در لالیگا و در بارسلونا آگاه هستند و می‌دانند که رفتن او به این شکل از اسپانیا، ضربه بزرگی هم به بارسلونا و هم البته به اعتبار لیگ اسپانیا خواهد زد.

یکی دیگر از روزنامه‌نگاران اسپانیایی اما در توئیتر نوشته اینکه بارسلونا بخواهد چنین سیاستی را برای انداختن توپ به زمین لالیگا انجام داده باشد، بعید به نظر می‌رسد:«اگر بیانیه اعلام جدایی مسی اقدامی برای فشار گذاشتن روی لالیگا باشد که اجازه دهند او قراردادش را ثبت کند، مسئولان بارسلونا باید خیلی شفاف این موضوع را توضیح دهند. من فکر نمی‌کنم هواداران بارسلونا قبول کنند که احساسات آن‌ها اینچنین به بازی گرفته شود. باید منتظر باشیم و ببینیم گام بعدی چه خواهد بود؟»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала