پوتین: تسلیحات از اوکراین به خاورمیانه سرازیر شده است

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عضو شوید
پوتین: من شک ندارم که تسلیحات اوکراین به خاورمیانه رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سفر خود به قرقیزستان برای نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: احتمالاً سلاح های اوکراین از طریق بازار سیاه به خاورمیانه رسیده است.
وی گفت: "من شک دارم که از اوکراین تسلیحات تحویل داده شده باشد، اما شک ندارم که نشت سلاح از اوکراین وجود دارد. سطح فساد در اوکراین همانطور که مشخص است بسیار بالاست. بازار سیاه به گونه ای در خاورمیانه حال توسعه است، بسیاری هستند که می خواهند بخرند، و در اوکراین بسیاری هستند که می خواهند بفروشند."
Президент РФ В. Путин провел совещание Совбеза РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
پوتین: اسرائیل با یک حمله بی سابقه روبرو شده است
به گفته رئیس دولت روسیه، "هر چیزی که می تواند فروخته شود، فروخته می شود." اما وی تردید داشت که چنین تصمیماتی در سطح رهبری کشور گرفته شود.
رئیس جمهور روسیه افزود: "اگر اسلحه فروخته شود، اسلحه می فروشد. علاوه بر این، آنها را به روسیه هم می فروشند، اگرچه اگر آنها را در روسیه بفروشند، من از هیچ چیز متعجب نخواهم شد. کما اینکه در بازار بین المللی از طریق کشورهای آفریقایی و خاورمیانه، قطعا آنها را به فروش می رسانند."
پوتین در مورد تشدید درگیری اعراب و اسرائیل خاطرنشان کرد که اسرائیل با حمله بی سابقه ای مواجه است و در مقیاس وسیع و "همچنین با روش های کاملاً بیرحمانه" پاسخ می دهد.
وی یادآور شد که مسکو آماده است تا به یک میانجی در حل مسالمت آمیز بحران تبدیل شود.
Президент РФ В. Путин выступил на пленарном заседании форума РЭН-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
پوتین: روسیه آماده میانجیگری برای حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل است
روسیه می‌تواند (کمک کند) دقیقاً به این دلیل که ما در طول مثلاً 15 سال گذشته روابط بسیار خوبی با اسرائیل ایجاد کرده‌ایم، اما همچنین روابط سنتی با فلسطین داریم، بنابراین هیچ‌کس به گمان نمی برد که ما میخواهیم کسی را فریب بازی بدهیم. پوتین گفت که چنین میانجیگری "تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کسی به آن نیاز داشته باشد، زیرا این همیشه تنها بر اساس توافق بین طرفین انجام می‌شود".
همانطور که رئیس جمهور روسیه قبلاً گفته بود، هدف از مذاکرات احتمالی باید اجرای فرمول سازمان ملل باشد که شامل ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتخت آن در قدس شرقی، همزیستی در صلح و هماهنگی با اسرائیل است، "که البته همچنین، ما شاهد این هستیم که اسرائیل مورد حمله بیرحمانه بی‌سابقه‌ای قرار گرفت و البته حق دفاع دارد، حق تضمین وجود صلح‌آمیز خود را دارد."
مناقشه فلسطین و اسرائیل که مربوط به منافع ارضی طرفین است، برای دهه ها منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است. تصمیم سازمان ملل در سال 1947 ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین - را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала